جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۸۱
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: عضو کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورود لوازم خانگی همه کشورها به ایران ممنوع نشده و این محدودیت‌ها فقط مختص کره جنوبی است، گفت: نباید بازار انحصاری شود، بلکه باید رقابتی و با حضور دیگر کشورها باشد.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فقط از کره جنوبی ممنوعیت واردات لوازم خانگی داریم، اظهار داشت: این اقدام ایران در واقع به گونه‌ای برخورد با کره بود؛ کره جنوبی با ما کار می‌کرد اما تحت تاثیر فشارهای آمریکا از ایران رفت؛ قرار نیست کشوری که از کشور ما بهره می‌برد در شرایط سخت ما را تنها بگذارد. این اقدام یک برخورد سیاسی با کره بود، این کشور باید یاد بگیرد که با ایران چگونه زندگی و تعامل کند، نمی‌شود هر وقت خواست برود و هر وقت هم که خواست برگردد.

وی با بیان اینکه این شیوه رفتار با کره حتماً جواب خواهد داد، گفت: حتی گرفتن کشتی کره و در مجموع اقدامات ایران تاثیرگذار بوده است و اثر خودش را در رفتار کره داشته است. در هر صورت ما اقدامات خودمان را می‌کنیم و آن‌ها نیز اقدامات خودشان را انجام می‌دهند؛ هر کشور به دنبال منافع خودش است.

سیاهکلی درباره ممنوعیت حضور همه شرکت‌های خارجی در ایران اظهار داشت: ایران صرفاً محصولات لوازم خانگی کشور کره را محدود کرده است؛ ما به دنبال این نیستیم که حضور سایر شرکت‌ها و کشورها را ممنوع کنیم بلکه می‌خواهیم بازار منطقی، غیرانحصاری و رقابتی باشد و در عین حال توجه به تولید داخل استراتژی اول ما است. در کل همه این مسائل نباید به تولید داخل لطمه بزند بلکه باید برای تنظیم و تولید در بازار باشد.

وی واردات بی‌رویه، خارج از ضابطه و مصلحت کشور را مضر برای تولید کشور دانست و گفت: برخی از واردات اقلام در جهت تقویت تولید، صادرات و تنظیم بازار انجام می‌شود و اشکالی هم ندارد.

نماینده قزوین درباره دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در طرح واردات خودرو با بیان اینکه شورای نگهبان با طرح مخالفت نکرده و تنها ابهاماتی به آن وارد کرده است، گفت: ما بنا داریم پاسخ شورای نگهبان را بدهیم و با مجمع کاری نداریم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره اینکه مجمع به این طرح ورد کرده و مخالفت کرده تصریح کرد: ما با مجمع کاری نداریم اگر بین ما و شورای نگهبان اختلاف به وجود آمد به طوریکه ما بر مصوبه خود اصرار کرده و شورای نگهبان نیز بر مخالفت خود اصرار داشت، مساله در مجمع طرح می‌شود. ما بنا بر قانون اساسی مستقیماً با شورای نگهبان در ارتباط هستیم و شورای نگهبان مسئول تصویب و تایید مصوبات مجلس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر