جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۴۳۰
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح آموزشی محیط یار ویژه دانش آموزان برای سومین سال متوالی در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه در آیین آغازین سال سوم طرح محیط یار در استان بوشهر گفت: در ۲ سال گذشته با اجرای این طرح پنج هزار دانش آموز آموزش‎‌های محیط زیستی را فراگرفتند که از این شمار ۵۵۰ نفر به عنوان دانش آموز محیط یار انتخاب شدند.

فرهاد قلی نژاد افزود: برای سال سوم طرح نیز سه هزار نفر دانش آموز مورد آموزش قرار می‌‎گیرند که از این شمار نیز در نهایت به ازای هر ۱۰ نفر یک نفر به عنوان محیط یار انتخاب می‎‌شود.

وی ادامه داد: طرح محیط یار یکی از طرح های موفق آموزشی کشور در سال های اخیر است که در استان بوشهر برخلاف سایر استان‌‏ها متوقف نشده و هر سال با جدیت بیشتری نسبت به سال قبل اجرایی می‌‎شود.

قلی نژاد اظهار کرد: این طرح نتیجه‌‏های بسیار خوبی داشت و در قالب آن محیط یاران به عنوان سفیران محیط زیست در خانواده‎‌ها و جامعه به ارائه آموزش‌های محیط زیستی می‌‎پردازند.

وی افزود: در این طرح اداره کل آموزش و پرورش و پتروشیمی همکاری و درک بسیار خوبی داشتند که این روحیه و انگیزه بالای آنها در اجرا طرح قابل تقدیر است.

قلی نژاد بیان کرد: مربیان طرح محیط یار دانش آموزی از سازمان‌‎های مردم نهاد استان بوشهر هستند و اهمیت طرح در این است که خانواده‎‌ها نیز آموزش‌‎های محیط زیستی لازم را فرا می‏‌گیرند.

وی افزود: معلمان نیز پیش از اجرا طرح آموزش‌‎های ارزنده‌‎ای را به دانش آموزان ارائه می‌‎کنند که در واقع بسترسازی مناسبی برای اجرای طرح محیط یار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه محیط زیست علاوه بر طرح یاد شده طرح‌‏های محله سبز و آموزش صیادان را نیز آغاز کرده که این برنامه‎‌ها با توجه به نتیجه مثبتی که داشته همچنان تداوم می‌‏یابد.

قلی نژاد یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال ۷۷ برنامه آموزشی از سوی اداره کل محیط زیست در استان بوشهر اجرا شد و براساس برآوردها بوشهر از استان‌‎های پیشرو در زمینه آموزش‌های محیط زیستی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در دوره‌های پیشین طرح، پنج هزار دانش آموز از جمعیت ۲۵۰ هزار نفر دانش آموزی استان بوشهر آموزش محیط زیستی را فراگرفتند که انتظار است امسال شمار بیشتری آموزش داده شوند.

اصغر حصیری افزود: امیدواریم با اجرای طرح یاد شده سواد زیست محیطی دانش آموزان بیش از پیش ادامه پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر