شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۷۰۱
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و ایادی استکبار به دنبال سلطه دریایی در منطقه با تمرکز برخلیج فارس و دریای عمان هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌‏های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با تبریک عملیات موفقیت آمیز نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و ناکام کردن آمریکا در دزدی نفت ایران افزود: آمریکا به دنبال تروریسم دریایی در خلیج فارس و ناامن کردن این آبراهه و دریای عمان است

وی با بیان اینکه جهان آینده نیز از آن کشورهای برخوردار از مدیریت دریایی است ادامه داد: آمریکا اکنون به دنبال دزدی دریایی است که این اقدام شوم آنها با اقدام به موقع نیروهای دلیر و شجاع نیروی دریایی سپاه شکست خورد.

صفایی بوشهری گفت: آنها در جریان این عملیات قصد تهدید و تضعیف جمهوری اسلامی را داشتند که با اقدامی هوشیارانه خودشان و خوار و ذلیل شدند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: تفنگ‏‌داران دریایی آمریکا در مقطعی نیز در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند و قادر به کمترین مقاومتی نبودند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز حماسه زنان لرده دشتستان اظهار کرد: انگلیس پس از تعرض به بوشهر قصد عزیمت به استان فارس و سایر استان‌‏های مرکزی کشور را داشت که با حماسه زنان عشایر دشتستان در لرده شکستی مفتضحانه متحمل شد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: انگلیس و آمریکا باید بدانند چنانچه کوچک‏‎ترین تعرض نظامی، فرهنگی و اقتصادی علیه ایران انجام دهند کنند در استان بوشهر مرد و زن در مقابل آنان خواهند ایستاد.

وی در بخش دیگری از با گرامیداشت ۱۸ آبان روز ملی کیفیت اظهار کرد: کیفیت در ۲ بخش کالا و خدمات بسیار حائز اهمیت است و برای موفقیت در تهاجم اقتصادی باید در این حوزه‌‎ها بخوبی کار شود.

صفایی بوشهری افزود: در معارف اسلامی نیز به مقوله کیفیت تاکید شده از این رو باید به این مهم اهمیت ویژه داده شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حل معضل بیکاری جوانان بوشهری عنوان کرد: صنایع و بویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باید مصوبه استخدام حداقل ۵۰ درصد نیروی بومی این استان را محقق کنند.

صفایی بوشهری یادآور شد: اکنون این میزان بین ۳۰ تا ۳۲ درصد است که به عنوان اتمام حجت باید تا آخر امسال به ۵۰ درصد برسد.

وی افزود: نبود جوان بیکار در استان بوشهر خواسته اصلی و مهم مردم این استان است زیرا بیکاری منشا مفاسدهای بسیاری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: در این زمینه فنی و حرفه ای و سایر مرکزهای مهارت آموزی نیز باید در مقوله آموزش نیروی کار متخصص اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر