دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۵۹
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون، در حدود ۷۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال شهرستان دشتستان اولین نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر، ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: در مراکز واکسیناسیون مناطق مختلف شهرستان، ۲۶۹ هزار و ۲۷۵ دوز در دو نوبت اول و دوم برای گروه‌های هدف تزریق‌شده است.

 خویشدوست تأکید کرد: افراد بزرگ‌سالی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، با مسئولیت‌پذیری و دریافت واکسن می‌توانند نقش مؤثری در عبور از پاندمی کرونا داشته باشند، چون برای رسیدن به ایمنی جمعی باید در حدود ۸۵ درصد از جمعیت علیه کرونا واکسینه شوند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل زمستان، ما سالانه شاهد افزایش افراد مبتلا و انتشار بیماری‌های تنفسی هستیم، بنابراین ترس از همه‌گیری کرونا همچنان وجود دارد و این ویروس در سطح جهانی هنوز در حال جولان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: تاکنون ۶۰ درصد از کل جمعیت شهرستان، نوبت اول واکسن خود را دریافت نموده‌اند و متأسفانه ۲۵ درصد از جمعیت تاکنون واکسینه نشده‌اند.

خویشدوست از تمامی فعالین اجتماعی، سایت‌های معتبر و رسانه‌ها محلی شهرستان خواست همچنان بااطلاع رسانی در خصوص نقش مؤثر واکسن در ایجاد سلامت و ایمنی جامعه با بخش بهداشت و درمان همکاری نمایند و خاطرنشان کرد: استقبال والدین و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از واکسیناسیون مطلوب بوده و درحدود ۷۷٫۶ درصد از دانش آموزان این گروه سنی واکسینه شده‌اند و انتظار ما این است که تمامی این گروه سنی هر سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: در شهر برازجان علاوه بر پایگاه‌های واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت نیز واکسن تزریق می‌شود و در مراکز و خانه‌های بهداشت دیگر مناطق شهرستان نیز واکسیناسیون انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر