شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان خبر داد:
فکرشهر: مدیر کمیته امداد شهرستان دشتستان می گوید برخی حامیان ایتام دشتستانی خارج از کشور سکونت دارند...
کد خبر: ۱۰۰۴۶
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: مدیر کمیته امداد شهرستان دشتستان می گوید برخی حامیان ایتام دشتستانی خارج از کشور سکونت دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رمضان غلامی که امروز، دوشنبه و به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان تاریخچه ی تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در ابتدای امر، مسئولیت بخش های مختلف شهرستان نیز بر عهده ی این مرکز بود ولی با گذشت زمان، بخش ها از مرکز تفکیک و مستقل شدند.

\n\n

 وی ادامه داد: البته چند سالی است که با توجه به سیاست های تحولی کمیته ی امداد، مدیریت متمرکز در مرکز شهرستان ایجاد شده است.

\n\n

توانمندسازی خانواده های تحت پوشش

\n\n

غلامی با بیان این که هم اکنون 4 اداره ی کمیته ی امداد در دشتستان فعالیت می کنند، گفت: قریب 10 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته ی امداد در دشتستان هستند که قریب به 4 هزار نفر عائله را شامل می شود.

\n\n

وی یکی از برنامه و رویکردهای مهم این اداره را، توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد و ابراز داشت: این رویکرد در دو حوزه باید عملیاتی شود که یکی حوزه ی اشتغال و کارآفرینی است و دیگری نیز حوزه ی فرهنگی و آموزشی می باشد و کمیته امداد دشتستان در این حوزه بسیار پیشرو عمل کرده و در سطح استان رتبه ی اول را کسب کرده است.

\n\n

غلامی اضافه کرد: کمیته امداد دشتستان در بحث کارآفرینی و مشاغل از ابتدای سال تا کنون 345 طرح خوداشتغالی در مشاغل مختلف اجرا کرده و بالغ بر 31 میلیارد ریال برای آن هزینه شده که از محل بانک ها و تسهیلات انان بوده است.

\n\n

این مسئول اظهار داشت: از محل صندوق تعاون که اعتبارش توسط کمیته امداد تامین می شود نیز امسال 50 فقره وام به مددجوبان داده ایم که بالغ بر 660 میلیون تومان را شامل می شود.

\n\n

\n\n

رتبه ی نخست امداد دشتستان در کارآفرینی مددجویان

\n\n

وی افزود: در حال حاضر کمیته ی امداد از ارگان های فعال در عرصه ی اشتغال و کارآفرینی می باشد و دشتستان نیز سال گذشته و امسال در این زمینه رتبه ی اول را در استان کسب نموده است.

\n\n

رمضان غلامی پیرامون رویکرد فرهنگی و آموزشی کمیته امداد نیز گفت: الحمدالله به واسطه ی آموزش هایی که برای گروه های هدف مان به ویژه دانش آموزان و بزرگسالان مطرح کرده ایم، در سال جاری، 489 مورد آموزش فنی در رشته های فنی مورد نیاز برای عزیزان تحت پوشش آموزش داشته ایم و پیرو آن 900 میلیون تومان بلاعوض به عزیزان تقدیم کرده ایم.

\n\n

وی از وجود 308 دانشجوی تحت پوشش این نهاد در دشتستان نیز خبر داد و گفت: دانشجویان ما در مقاطع، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و 50 تا 60 درصد شهریه ی تحصیلی آنان را کمیته امداد متقبل می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامی با بیان این که تا کنون 200 میلیون تومان شهریه تقدیم دانشجویان کرده ایم، اضافه کرد: برای دانش آموزان نیز خدماتی ارائه داده ایم که از ان جمله اختصاص 60 میلیون تومان برای اسکان 57 دانش آموز روستایی در خوابگاه شبانه روزی شهید رجایی و تخصیص 10 میلیون تومان اعتبار برای اعزام 94 دانش آموز به اردوهای فرهنگی و زیارتی از جمله سفر به مشهد مقدس، استان فارس و شمال کشور بوده است. 

\n\n

دشتستان، پایتخت زکات خرمای کشور می شود

\n\n

مدیر کمیته امداد دشتستان، یکی از اقدامات قابل توجه ی این نهاد را ارتباط چهره به چهره به مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: این ارتباطات در قالب 610 مورد مشاوره و آموزش خانوده بوده که با اعتبار 10 میلیون تومانی اجرا شده است.

\n\n

وی یکی از طرح های کمیته امداد را مربوط به مشارکت های مردمی و اعتماد مردم به کمیته امداد دانست و گفت: 50 سرفصل درامدی در کار داریم که تعداد زیادی از این درآمدها از سوی مردم و در نتیجه ی اعتماد آنان بوده است.

\n\n

غلامی توضیح داد: یک میلیارد و 100 میلیون تومان در بخش زکات درامد داشته ایم و دشتستان به واسطه ی پتانسیل هایی که در بخش زکات دارد، جزء 20 شهرستان برتر این کشور است و به همین دلیل در حال سوق دادن امتیازات خاصی به سمت شهرستان هستیم.

\n\n

وی اضافه کرد: از جمله ی آن ها، مرکز زکات خرمای کشور می باشد که مجوز ساختار اولیه ی آن هم امده و دنبال تحقق کردن و نهادینه کردن اش در دشتستان می باشیم.

\n\n

\n\n

برخی حامیان ایتام دشتستان خارج از کشورند

\n\n

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان پیرامون سرپرتی ایتام شهرستان نیز گفت: در بحث طرح اکرام ایتام، 745 یتیم زیر 18 سال داریم که برایشان کفیل انتخاب کرده ایم.

\n\n

وی ادامه داد: برخی حامیان ما خارج از استان و برخی حتی خارج از کشورند و از جاهایی مثل انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای عربی ایتام ما را پوشش می دهند.

\n\n

غلامی در بحث درامدهای صندوق صدقات نیز ابراز داشت: تا کنون 20 هزار صندوق را بین خانواده ها و منازل سطح شهرستان تقسیم کرده ایم که چیزی حدود 500 میلیون تومان عاید کمیته امداد کرده اند.

\n\n

اقدامات بهداشتی و درمانی امداد دشتستان

\n\n

این مسئول پیرامون بحث بهداشت و درمان مددجویان نیز اظهار داشت: 20 هزار بیمه شده داریم که 15 هزار در روستاها و 5 هزار در شهر ساکن هستند و کلیه ی مخارج بیمارستانشان تا سقف 90 درصد را کمیته امداد پرداخت می کند و در بحث فرانشیز نیز 100 میلیون تومان تا کنون تقدیم کرده ایم.

\n\n

وی از اهدای بسته ی بهداشتی با اعتبار 11 میلیون تومان و پرداخت وام های قرض الحسنه و کارگشایی تا سقف 2 میلیون تومان نیز خبر داد و افزود: در 11 ماه امسال 895 مورد وام داده ایم که تاکنون یک میلیارد تومان هزینه برده است.

\n\n

رمضان غلامی پیرامون مستمری بگیران امداد در دشتستان نیز گفت: در ده ماه امسال، به 9925 خانوار مستمری ماهیانه داده ایم که مبلغی حدود 62 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و برخی نیز به صورت تک خدمتی خدمات از بخش فرهنگی دریافت می کنند. 

\n\n

مدیر کمیته امداد دشتستان اظهار داشت: در دشتستان 14 هزار نفر اقشار آسیب پذیر را شناسایی کرده ایم و با تعاملی که بین دولتمردان و کمیته امداد مرکز بوده، قرار شده بحث یارانه ها را در آینده به سمت کمیته امداد هدایت کنند تا بتوان از این طریق به اقشار آسیب پذیر کمک نمود.

\n\n

وجود 260 پایگاه در جشن نیکوکاری امسال

\n\n

غلامی در رابطه با جشن نیکوکاری نیز ابراز داشت: کمیته امداد، امسال با شعار شور نیکوکاری و اکرام فاطمی به هفته ی احسان و نیکوکاری وارد شده و ما تا 15 اسفند طرح شور نیکوکاری را در برنامه داریم. 

\n\n

وی ادامه داد: بدین منظور و با مشارکت آموزش و پرورش، سپاه، شهرداری و فرمانداری دشتستان، 260 پایگاه ثابت و سیار در سطح شهرستان ایجاد کرده ایم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامی با بیان این که بازخورد کار در سال 92 بسیار خوب بوده، اضافه کرد: سال گذشته حدود 260 میلیون کمک مردمی اعم از نقدی و جنسی به سمت کمیته امداد سوق دادیم.

\n\n

وی از ویزیت رایگان افراد تحت پوشش، حضور در مدارس و نواختن زنگ نیکوکاری با حضور فرماندار، نشست یا مسئولان و اصحاب رسانه برای آشنایی با کمیته ی امداد در قالب تور نیکوکاری را از جمله برنامه های کمیته امداد دشتستان در این ایام عنوان کرد و افزود: کمیته امداد در پی برون سپاری امورش می باشد و بر همین اساس مثلا در بحث شور نیکوکاری، تمام مبالغی که در مدارس جمع اوری می شود به خود مدارس برمی گردد.

\n\n

رمضان غلامی پیرامون بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله ی سال گذشته ی برازجان نیز گفت: در بحث زلزله قریب 81 خانوار دچار تخریب صد درصد منزل شدند که با هماهنگی و همکاری بنیاد مسکن، بیش از 90 درصد به طور کامل بازسازی شده و ما حتی مبالغی نیز برای تجهیز منازل اهدا کردیم.

\n\n

طرح های در حال اجرای امداد

\n\n

وی در پایان برخی طرح های در حال اجرای کمیته امداد را نیز برشمرد و افزود: طرح رحمت در ارتباط با آزاد سازی زندانیان، طرح کوثر برای تهیه جهیزیه و طرح مفصحین مربوط به افراد دارای مشکل در زمینه های مختلف می باشد که در این زمینه 244 حامی با 10 میلیون تومان اعتبار جذب شده است، طرح طاها که به سپرده گذاری برای ایتام مربوط است و به عنوان بیمه ی پسانداز می باشد که بعد از 18 سالگی ایتام می توانند از آن استفاده کنند، طرح شفا که برای کمک به بیماران است و ده ها طرح دیگر وجود دارد که همگی برای کمک به مددجویان می باشد.

\n\n

غلامی اضافه کرد: بیشتر تلاش ما برای خودکفایی مددجویان و خروج انان از تحت پوشش بودن است.

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر