پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۹۱۴
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پیشرفت فیزیکی سد باهوش در شهرستان تنگستان با پایان عملیات خاکبرداری به ۳۲ درصد رسید و اکنون آماده بتن‌ریزی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا " احمد محمدی زاده " در بازدید و بررسی روند اجرای سد باهوش اظهار کرد: سد باهوش یکی از طرح‌های مهم تامین آب کشاورزی در شهرستان تنگستان است که در کنار سد خاییز، نقش اساسی در آبیاری نخلستان‌های اهرم را بر عهده دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه این سد از نوع بتنی غلتکی است افزود: سد باهوش با حجم مخزن ۲۲.۵ میلیون مترمکعب، سیلاب‌های فصلی را به منبعی پایدار برای سیراب کردن نخیلات در تنگستان تبدیل می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در تکمیل سد باهوش تصریح کرد: طول ایت سد ۳۷ متر است و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن، تامین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌های منطقه و بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم از اهداف مهم اجرای سد باهوش است.

وی اضافه کرد: کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان تنگستان و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از دیگر اهداف اجرای این سد در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر