جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۵۱۱
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روز پنجشنبه از ۱۱ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف علمی در دانشگاه پیام نور بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این کتاب‌ها شامل "پدیدار شناسی"  تالیف حسن شیخیانی عضو هیات علمی رشته معارف اسلامی و نیلوفر شجاعی، "تربیت لاکچری" از فاطمه رمضانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، "تکنولوژی محصولات کشاورزی" از مرتضی سیاوشی عضو هیات علمی دانشگاه و آزاده ترابی و شراره نجفیان، "بررسی مبانی اصول بانکداری بدون ربا " از حجت الاسلام عباس حبیب الهی دشتستانی، "بمونه یادگار سی بوشهر" از معصومه احمدپور بوشهری از اساتید مدعو دانشگاه در رشته معماری، "زیارت ترجم" دکتر داریوش رضاپور عضو هیات علمی رشته جامعه شناسی، "خودآموز آیین دادرسی کیفری ۲ " از احمدرضا ونکی عضو هیات علمی و منصوره حسینی، "۸ روستای زیبا" از امید باقرزاده از اساتید مدعو رشته معماری و شهرسازی، "فعالیت آنتی اکسیدانی گل سرخ در برابر سرطان سینه" از حبیبه زارع عضوهیات علمی رشته زیست شناسی، "مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی" از محبوبه ابراهیمی، نگار نورمهناد و بابک مومنی و " مقدمه‌ای بر علوم و فنون نانو" از پیام عباسی دانشجوی دانشگاه پیام نور بوشهر هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: نباید از کتاب تنها برای تزئین کتابخانه‌ها استفاده کرد بلکه از آن به عنوان یک دوست و همیار باید بهره برد.

حجت الاسلام سید محمود نبوی افزود: امروز فضای مجازی به حدی گسترده شده که جای کتاب را گرفته و این خطری است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در مناسبت‌های مختلف به فرزندانمان کتاب هدیه بدهیم و این به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

نبوی خطاب به مولفان گفت: کتابی که با اخلاص نوشته شود ماندگار و بیشتر خوانده می‌شود.

رئیس بنیاد ایران شناسی بوشهر گفت: تاریخ بیانگر این است که نگارش، نوشتن و چاپ کتاب در این استان جایگاه بلندی دارد.

عبدالکریم مشایخی افزود: در کنار سابقه تاریخی استان در چاپ و نشر کتاب چاپ بیش از ۸۰ جلد کتاب در بنیاد ایران شناسی بوشهر، چاپ ۹۰ جلد کتاب در حوزه هنری بوشهر و چاپ ۶۰ جلد کتاب در حوزه پزشکی از سوی دکتر نبی پور فوق تخصص غدد بوشهر تنها بخشی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بوشهر در بحث کتاب و کتابخوانی از دوره باستان تا به امروز پیشتاز بوده است اضافه کرد: بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر از شعبه‌های پیشرو در حوزه چاپ، نشر و تالیف کتاب در کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: کتاب ارزشمندترین اثری است که می‌تواند بعد از حیات انسان در این کره خاکی باقی و اثربخش بماند و انسان‌ها را به شناخت و معرفت برساند.

محمد رضا بحرانی با تقدیر از مولفانی که رنج تالیف و تدوین آثار را در راستای توسعه تفکر و اندیشه در معرض استفاده و نقد دیگران قرار دادند اضافه کرد: انتظار می‌رود  شمار تالیف‌ها سال آینده چندین برابر این میزان باشد.

وی با اشاره به راه اندازی کانون فرهنگی با نام و یاد دکتر حمیدی فرد گفت: انتظار می‌رود این کانون محفلی شود که به مناسبت‌های مختلف علاوه بر مطالعه در زمینه تالیف و نشر نیز   هم‌اندیشی صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر