پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۵۲۳
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: به مناسبت هفته کتاب "سمیه غریبی" هنرمند خورموجی ۶۵ جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را به باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان دشتی اهدا کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: با توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اهدای کتاب توسط عموم مردم از جمله شخصیت‌های برجسته یکی از اقدامات فرهنگی ارزشمند چند ساله اخیر است که توانسته در افزایش سرانه مطالعه موثر باشد.

 حمید زارعی  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خانم سمیه غریبی به مناسبت هفته کتاب و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه ۶۵ جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده باشگاه‌های کتابخوانی  اهدا کرد که این اقدام جای تحسین و تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه کتاب بین مردم و وجود باشگاه‌های  فعال کتابخوانی در شهرستان دشتی این اداره از طرح اهدای کتاب توسط شهروندان استقبال می‌کند.

سمیه غریبی  گفت: کتاب‌ تنها یار و همدم انسان است که می‌تواند فرد را در اوقات تنهایی یاری کند و به دانش او بیافزاید.  

وی بیان کرد: امروزه مولفه کتابخوانی یکی از نیازهای اساسی جامعه است که باید در قالب‌های مختلف به این مهم پرداخته شود و اهدای کتاب یکی از برنامه‌های موثر در این راستا است.

سمیه غریبی ۳۰ اردیبشهت سال ۱۳۶۱ در شهر خورموج شهرستان دشتی متولد شد.

وی دارای مدرک لیسانس گرافیک است و از دوران نوجوانی در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت خود را آغاز نمود و توانست با حضور در این دوره‌ها گام‌های بلندی در پیشرفت هنری خود بردارد.

غریبی از سال ۸۳ به صورت حرفه‌ای در زمینه نقاشی و طراحی فعالیت خود را دنبال کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، کسب عناوین ملی و استانی، طراحی جلد کتاب‌های نویسندگان و تدریس نقاشی در مدارس و هنرستان بخشی از فعالیت‌های هنری سمیه غریبی محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر