جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۷۱۲
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۸۱ کتاب از نویسندگان و شاعران این شهرستان در رده‌های مختلف سنی به چاپ رسیده که نسبت به سال ۵۷ تا ۹۴ بیشتر بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید زارعی روز شنبه در نشست کافه کتاب شهرستان دشتی افزود: به مناسبت هفته کتاب نشست کافه کتاب با همکاری کتابخانه حاج سید علی قمی و انجمن مهر ماندستان پارس و با مجری‌گری ابراهیم شاکری‌مطلق از نویسندگان و پژوهشگران برتر دشتی برگزار شد.

وی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی اولویت کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همواره در فعالیت‌ها به این موضوع اهتمام ویژه داشته‌است.

زارعی بیان کرد: در مجموع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی فعالیت خود را در این راستا از خانه‌های قصه شروع کرد و بعد با باشگاه‌های کتابخوانی به این مهم تداوم داد تا کتاب و مطالعه به یک رویداد تبدیل شود.

وی ادامه داد: به واسطه جایگاه کتاب در بین عموم مردم دشتی شهر خورموج در دومین دوره پایتخت کتاب موفق به حضور در جمع ۱۰ شهر برتر شد و در اولین دوره جام باشگاه‌های کتاب کشور  با اجرای فعالیت‌های موثر از سوی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر برتر معرفی شد.

زارعی تصریح کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه و کمبود در زیرساخت‌های کتاب، اما این موضوع باعث دلسردی نشد و امروز در بیشتر مدارس هم کتابخانه مدرسه‌ای و هم کتابخانه کلاسی وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های کتاب و مطالعه برنامه دیگر شهرستان است که از ابتدای این طرح با استقبال خوب مغازه‌ها، اصناف و مراکز فرهنگی روبرو شد و این نشان از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه دارد.

زارعی با بیان اینکه شهر خورموج و شهرستان دشتی در حوزه کتاب نمونه است، اظهار کرد: این مهم به وجود فرهنگ دیرینه این حوزه است که از قدیم تا به امروز ادامه داشته است.

وی گفت: نگاه ویژه به فرهنگ و کتاب از عواملی است که باعث می شوذ آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دشتی پایین ‌باشد و جوانان و نوجوانان به عنوان قشر تاثیرگذار کمتر به این سمت بروند.

زارعی عنوان کرد: وجود کتاب فروشی در شهرستان یکی از دغدغه‌های اصلی است که افتتاح این مرکز فرهنگی می‌تواند در حوزه کتاب برای این شهرستان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: کارهایی در این راستا صورت گرفته که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک منجر به اتفاقات خوبی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: ما از فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی حمایت لازم خواهیم زیرا این مهم را رسالت اصلی خود می‌دانیم.

این کافه کتاب به صورت هفتگی در شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر