جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۸۵۹
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تدوین برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به عنوان نقشه راه مدیریت شهری در اولویت شورای شهر بوشهر باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدهادی رستمیان روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر افزود: بوشهر به عنوان مرکز ویترین توسعه این استان است و می‌تواند الگو برای سایر شهرهای این استان باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان از شوراها در راستای توسعه و آبادی شهرهای استان بوشهر حمایت می کند، بیان کرد: انتظار است شورای شهر بوشهر پنج پروژه شاخص شهری تدوین کند که با اجرای این پروژه‌ها تغییر و  تحولات جدی در شهر دیده شود.

رستمیان ادامه داد: همچنین نیاز است که هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با شورا و شهرداری باید به عنوان یک اصل مورد توجه دو طرف باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود در ارتباط با اداره کل راه و شهرسازی نیز با تعاملات بیشتر و اختصاص ۱۰ درصد سهم شهرداری بازگشایی املاک در گذر برای بهبود عبور و مرور شهری محقق شود.

رستمیان همچنین با اشاره به نقش مهم بانوان  و نیاز آنها به اماکن تفریحی و رفاهی گفت: در این زمینه  از احداث پارک بانوان حمایت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: اعتبارات شهرداری جوابگوی پروژه‌های بزرگ نیست و  مرکز استان بوشهر نیازمند اعتبارات خاصبرای پروژه های شاخص است.

جعفر پورکبگانی افزود: مدیریت شهری برای توسعه و عمران شهری نیازمند حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: انتظار است اداره کل راه و شهرسازی  تعامل بهتری با شورا و شهرداری برای توسعه شهر داشته و اختصاص سهم ۱۰ درصد شهرداری برای بازگشایی املاک در گذر، اختصاص زمین در اراضی ۵۳۰ هکتاری برای احداث تالار شهر و واگذاری اسناد زمین میدان میوه و تره بار را در اولویت قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر عنوان کرد: انتقال سایت پسماند به خارج از شهر یک مطالبه جدی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذارانی برای ایجاد کارخانه پسماند اعلام آمادگی کردند.

پورکبگانی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم زباله شهر بوشهر جوابگوی این سرمایه‌گذاران نیست از این رو ایجاد یک سایت دفن زباله که تعدادی از شهرهای همجوار هم پوشش دهد و ایجاد کارخانه پسماند برای سرمایه گذار جوابگو باشد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دهکده گردشگری و پارک لیان نیز دو ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری است که به دلیل نداشتن متولی، تاسیسات آن در حال از بین رفتن است.

پورکبگانی ادامه داد: شورای شهر این آمادگی دارد تا پارک لیان در اختیار شهرداری قرار گیرد زیرا این مهم می‌تواند یک فرصت بسیار خوب برای تفریح شهروندان و سرمایه‌گذاران باشد.

وی همچنین از احداث یک پارکینگ طبقاتی توسط بخش خصوصی در مرکزشهر خبر داد که مجوزهای آن نیز صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر