جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فکرشهر: علیرضا رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در مورد جمعیت در کشور ابلاغ شده و ما وظیفه داریم با یک برنامه‌ریزی صحیح و منسجم زمینه اجرای این سیاست‌ها را...
کد خبر: ۱۰۱۸۱
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رشد جمعیت در کشور 1.29 درصد و در استان بوشهر 1.61 درصد، نرخ باروری در کشور 1.8 و در استان بوشهر دو است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در مورد جمعیت در کشور ابلاغ شده و ما وظیفه داریم با یک برنامه‌ریزی صحیح و منسجم زمینه اجرای این سیاست‌ها را فراهم کنیم.

\n\n

وی بیان کرد: اقتدار امروز کشور از مسیر فکر و بالندگی جوانان این مملکت به دست آمده و برای حفظ این وضعیت باید تلاش‌های هدفمند و جهت‌دار صورت گیرد.کشورهای توسعه یافته دچار رشد منفی جمعیت و کشورهای درحال توسعه نیز با افزایش ناگهانی جمعیت رو به رو هستند.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: برای اینکه افزایش ناگهانی جمعیت ما را با مشکل مواجه نکند باید همزمان با اجرای این سیاست زیرساخت‌ها و امکانات لازم را نیز مهیا کرد.

\n\n

رئیسی اضافه کرد: برای افزایش نرخ باروری در کشور رفع موانع ازدواج، آسان کردن ازدواج و توجه به مراقبتها ضروری است و جوانان در صورتی که در سن ازدواج به این کار مبادرت ورزند مشکلی در نرخ باروری نیز نخواهیم داشت.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: رشد جمعیت در کشور 1.29 درصد و در استان بوشهر 1.61 درصد، نرخ باروری در کشور 1.8 و در استان بوشهر دو است. استان بوشهر در خصوص سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص جمعیت عقب نیست ولی این رشد باید با برنامه‌ریزی حفظ شود.

\n\n

به نوشته فارس، رئیسی گفت: موضوع جمعی از مباحث مهم و مورد تاکید است و دانشگاه علوم پزشکی نیز بر خود وظیفه می‌داند در راستای وظایف خود در این حوزه گام بردارد.

\n\n

حل موانع ازدواج کمک زیادی به باروری و افزایش جمعیت می‌کند لذا باید در این راستا سیاست‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر