جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۸۳۴
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سالانه یک و نیم میلیارد مترمکعب آب از زاگرس جنوبی با عبور از استان بوشهر به دریا می ریزد و هدر می‎رود.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، احمد محمدی‌زاده افزود: این آب زمین‎های حاصلخیز استان را شسته و به خلیج فارس می‌برد و در برخی از خور‌ها به عنوان محل نگهداری لنج‌ها منجر به رسوب‎گذاری می‎شود.
وی بیان کرد: امید است طرح مطالعاتی چند رودخانه‎ای که این آب را از بستر استان بوشهر به دریا می‏‌برد در دستور کار قرار گیرد و تکمیل شود تا راه مورد نیاز مهار آن از طریق ظرفیت بخش خصوصی اجرایی شود.
محمدی زاده افزود: بخش خصوص باید به نحو مطلوبی در حوزه آب و سد فعال شود که در این راستا نشست‎ هایی با برخی از دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قرارگاه خاتم برگزار شده است.
وی گفت: بحران استان بوشهر در حوزه آب مربوط به آبیاری نخلستان‌ها بوده و کندن و فروش نخل‎ها توسط کشاورزان نیز تنها به دلیل مشکل کمبود آب است که باید برای ۶ میلیون اصله نخل در موضوع تامین آب چاره‎‌اندیشی اساسی صورت گیرد.
استاندار بوشهر افزود: سد‌های دالکی و خاییز از جمله سد‌های اصلی استان در تامین آب نخیلات شهرستان‎های دشتستان و تنگستان هستند. سد خاییز تنگستان اکنون ۸۵ درصد پیشرفت دارد که انتظار است تا تابستان سال آینده زمینه برای انتقال آب این سد به نخیلات تنگستان فراهم شود. سد دالکی نیز به عنوان تامین کننده حدود ۲ میلیون اصله نخل شهرستان دشتستان اکنون ۳۶ درصدپیشرفت دارد.
محمدی زاده گفت: با توجه به اینکه فرازبند سد هنوز ساخته نشده امکان دارد در اثر یک غفلت خواسته یا ناخواسته حادثه ساز شود از این رو انتظار است عملیات اجرایی سد دالکی سرعت بیشتری بگیرد چراکه اکنون زیر این سد ۵۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر