پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۱۰۲۱۱۲
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال مشارکت سازندگان داخلی برای کیفیت بخشی به محصولات و فراورش حداکثری گاز در اولویت برنامه‌های مدیریت این پالایشگاه است.

به گزارش فکرشهر از  صدا و سیما، محمد شفیع موذنی با اشاره به توانمندی سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی در سال‌های اخیر بیان کرد: پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی همواره با حمایت کامل از شرکت‌ها و سازندگان قطعات و تجهیزات بومی گام‌های موثری را در حوزه تولید برداشته است.

وی گفت: پالایشگاه پنجم همسو با حمایت از ساخت داخل، درخصوص تهیه و تامین تمامی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی تا حدامکان، استفاده از تجهیزات تولید داخل را در دستور کار خود قرار داده که در هشت ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ مجموعا به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال خرید داخلی انجام داده است و در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هم خرید داخلی در دست اقدام دارد.

موذنی با اشاره به این که پالایشگاه پنجم همواره سعی نموده با تکیه بر نیرو‌های متخصص و توانمند خود از فناوری‌های روزآمد و نو جهت توسعه و بهبود فرایند‌ها استفاده نماید افزود: طراحی، ساخت و راه اندازی پایلوت واحدحذف همزمان آب و مرکاپتان ازجریان گازمایع با استفاده از جاذب‌های نانوساختار از دستاورد‌های نوین در این حوزه است.

وی گفت: طرح هایی، چون استقرار سامانه مدیریت هوشمندپسماند، تحویل پسماند‌های ویژه نظیر پسماند لجن هیدروکربنی، پسماند جاذب‌های جامد مولکولی، کربن فعال مستعمل، بشکه‌ها و پسماند‌های الکترونیکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده برای دستیابی به توسعه پایدار و گام برداشتن بسوی تبدیل شدن به یک صنعت سبز است.

موذنی با بیان دستاورد‌های مهم پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در هشت ماه گذشته افزود: این پالایشگاه موفق شده با بهبود‌هایی که در فرایند‌های تولیدش به انجام رسانده به بهبود‌هایی در خصوص شاخص‌های زیست محیطی دست یابد که بهبود ۴۷ درصدی شاخص فلرینگ، بهبود ۲ درصدی در شاخص انتشار دی اکسید گوگرد و بهبود ۱۰ درصدی در شاخص انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نمونه‌هایی از آن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر