شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: ۱۹هزار و ۴۶۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان عسلویه برای جلوگیری از دخل و تصرف افراد سودجو سنددار شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد رضا بزرگ‌مهر افزود: از این میزان برای ۶ هزار و ۷۷۲ هکتار از این اراضی ملی در یک هفته گذشته سند کاداستری صادر شده است.

وی بیان کرد: سند دار کردن زمین‌های ملی شهرستان عسلویه گامی مهم و موثر برای پیش‌گیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: موضوع کاداستر در سند تحول قضایی در اولویت و مورد توجه قرار دارد و در همین راستا تلاش می‌شود طرح حد نگار (کاداستر) بعنوان یک طرح مهم ملی هرچه سریع‌تر به اجرا درآید.

عضو شورای قضایی استان  بوشهر تشخیص حقوق مردم از حقوق دولت را از مزایای طرح کاداستر عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دیگر نیاز به استعلام نیست که اراضی متعلق به مردم یا منابع طبیعی است و سند وجود دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر افراد سودجو، فرصت طلب و غارت‌گر انفال دیگر اجازه دست درازی به بیت المال پیدا نمی‌کنند.

بزرگ‌مهر گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پرونده‌ها مربوط به اختلاف‌های ملکی و تصرفاتی است که بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد با سند کار کردن زمین‌های ملی حجم پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر