شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر:
کد خبر: ۱۰۲۸۶۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: این استان دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۸/۸ درصد آن آسفالت شده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سید حمیدرضا علم ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به جان باختن سه نفر از نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام کرونا اظهار کرد: سه تن از همکاران جوان ما با میانگین سنی ۲۷ سال بر اثر کرونا فوت شدند  اما خدمات‌رسانی بدون وقفه در این ایام ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه صددرصد ناوگان اتوبوسرانی وی آی پی هستند، اضافه کرد: بخش مسافری در ایام کرونا سه ماه تعطیل به‌لحاظ مادی متضرر شد و حتی پس از بازگشایی نیز تعداد شهرها محدود و تنها با نیمی از ظرفیت اجاره فعالیت داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد:  این استان ۴۷ نقطه حادثه خیز دارد که حدود ۲۱ نقطه آن آرام‌سازی و آشکارسازی، ۱۶ نقطه آن نیازمند اعتبار برای اصلاح هندسی است. از این تعداد ۹ نقطه حادثه خیز برطرف شده است.

علم با بیان اینکه استان بوشهر چهار هزار و ۳۳۴ کیلومتر راه دارد، خاطر نشان کرد: در این استان ۹ هزار و ۵۰۰ پل با ۱۴ هزار و ۲۰۰ دهانه وجود دارد که در ایام مختلف لایروبی و تمیز می‌شوند.

 وی عنوان کرد: طرح‌های مختلفی در حوزه ایمن‌سازی، روکش آسفالت، مرمت ابنیه و پل‌ها در استان بوشهر فعال است. برای مثال محور کنارتخته که سالیانه منجر به حوادث متعددی می‌شد یکی از بهترین محورهایی است که ایمن‌سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تأکید کرد:  این استان دارای یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های باری کشور است که تا کنون با توجه به حجم کالاهای اساسی، وارداتی و صادراتی بدون وقفه کار جابه‌جایی را انجام می‌دهد همچنین در حوزه فناوری استان بوشهر حرف اول را می‌زند.

علم با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی ویژه رانندگان فعال است، بیان کرد: راهداری استان بوشهر نزدیک به ۴۰۰ نیروی فعال و ۱۶ راهدارخانه دارد که به‌طور مرتب و شبانه‌روزی در جاده در حال گشت هستند.

این مقام مسئول گفت: استان بوشهر یکی از بزرگ‌ترین سامانه جاده‌ای را با ۶۴ دوربین کنترل سرعت و ۱۹ نظارت تصویری، چهار باسکول دریایی، ۵۴ دستگاه تردد شمار و هشت تابلوی وی‌ام اس دارد که به رانندگان وضعیت جاده را اطلاع‌رسانی می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به جایگاه خوب این استان در پوشش راه‌های آسفالت روستایی اظهار کرد: این استان دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۸/۸ درصد آن آسفالت شده است.

علم با بیان اینکه استان بوشهر به زودی جشن اولین استانی با داشتن راه‌های تمام آسفالت روستایی را خواهد گرفت، افزود: در این استان تنها یک روستای بالای ۵۰ خانوار(محور ریز-سرچشمه) آسفالت نشده است که شش و نیم کیلومتر آن در قالب دو فاز در حال کار است و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در فصل‌های پاییز آغاز و در زمستان به اوج خود می‌رسد، قبل از اعلام هواشناسی و شروع بارندگی گروه‌های مختلف در مسیرهایی که احتمال ریزش دارد از جمله محور کنارتخته (راهدارخانه دریاقلی و گلوگاه)، محور جم و سیراف، از سه راهه سیراف تا عسلویه، محور اهرم -فراشبند، محور دیلم-بهبهان که مسیرهای کوهستانی هستند، مستقر می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر