جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۰۲۸۸۴
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شروع فصل برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، ضرورت دارد شرایطی فراهم شود تا این محصول به خارج از کشور صادر شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمدتقی منوچهری در بازدید از مزارع گندم آبی، کلزای بذری وگوجه فرنگی فضای باز خارج از فصل شهرستان دشتی، اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات و نیروی انسانی می‌توانیم تنظیم بازار محصولات کشاورزی را از مزرعه تا سفره مردم به خوبی مدیریت کنیم. با توجه به شروع فصل برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، ضرورت دارد شرایطی فراهم شود تا این محصول به خارج از کشور صادر شود.

وی پس از بازدید در جمع همکاران خود در آن شهرستان حضور یافتند و در یک نشست صمیمی مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند و جهت رفع کمبود نیروی شهرستان، به معاونت منابع انسانی دستورات لازم را  صادر کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی نیز در این نشست گفت: شهرستان دشتی دومین قطب تولید محصولات کشاورزی بعد از شهرستان دشتستان بوده و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان  ۲۵ هزار هکتار است.

شیرعلی بهادری افزود: این شهرستان  دارای ۲۱۵ واحد گلخانه فعال با سطح ۱۶۰ هکتار است و سالانه ۸۸۰ میلیون قطعه نشاء تولید می­کند که علاوه بر مصرف شهرستان و استان به استان­های دیگر هم صادر می­‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش سیستم‌های نوین  آبیاری قرار گرفته که با توجه به گستردگی و وسعت زیاد و حجم بالای کار، این شهرستان از نظر نیروی انسانی با کمبود و مشکل مواجه است که در این خصوص در خواست مساعدت می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر