دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: امسال پیش بینی می شود از 27 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم بین 10تا12 هزار تن گندم برداشت شود.به گزارش فکرشهر، امرالله احمدی اظهار داشت: از این تعداد سه هزار هکتار به صورت آبی و 24 هزار هکتار نیز به صورت دیم است که عمدتا در لاور شرقی، دشت پلنگ و کاکی است.وی افزود: با توجه به وضعیت خوب بارندگی که در سال گذشته شاهد بودیم پیش‌بینی می‌شود امسال بین 10تا 12 هزار تن از این مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۳۲
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: امسال پیش بینی می شود از 27 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم بین 10تا12 هزار تن گندم برداشت شود.
به گزارش فکرشهر، امرالله احمدی اظهار داشت: از این تعداد سه هزار هکتار به صورت آبی و 24 هزار هکتار نیز به صورت دیم است که عمدتا در لاور شرقی، دشت پلنگ و کاکی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خوب بارندگی که در سال گذشته شاهد بودیم پیش‌بینی می‌شود امسال بین 10تا 12 هزار تن از این مزارع برداشت شود.

احمدی بیان کرد: در شهرستان دشتی 64 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که از این تعداد 14 هزار هکتار اراضی آبی، 40 هزار هکتار کشت دیم و 10 هزار هکتار نیز به صورت آیش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از تولید سالانه 10 هزار تا 18 هزارتن گندم آبی در این شهرستان خبر داد.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر دو سایت بذر گندم مادری یکی در روستای لاور شرقی به میزان 200 هکتار و دیگر در دشت پلنگ به میزان 100 هکتار وجود دارد.

احمدی افزود: سایت بذر گندم در دشت پلنگ بصورت مکانیزه با آبیاری بارانی و سایت لاور شرقی با آبیاری نشتی انجام می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر