جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۲۰۹
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا یکشنبه برای برخی نقاط جنوبی این استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود از اواخر این هفته نیز یک سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر شود که جزییات تکمیلی آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از امروز با آغاز موجه جدید سرما در استان بوشهر پیش بینی می‌شود دمای هوا در مناطق مرتفع استان به آستانه پنج درجه سانتیگراد برسد که در این راستا نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا روز دوشنبه با وزش جریانات شدید شمالی روی دریا و نوار ساحلی استان بوشهر، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. 

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق جنوبی این استان بصورت پراکنده با احتمال بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی‌ می‌شود.

مساعدی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و از بعد از ظهر در فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی بیش از سه متر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۰ ، مد اول۱۳:۳۴ ، جزر دوم ۱۷:۱۴ و مد دوم ۲۳:۲۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر