دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۵۳
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: به مناسبت گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی، در آیینی از تصویر اولین سند صادر شده در دفترخانه اسناد رسمی گناوه روز سه شنبه در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان باحضو سردفتران رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گناوه در این آیین گفت: رونمایی از این سند که به  شماره یک در تاریخ نهم مهر ۱۳۴۶ صادر و  به دفترخانه اسناد رسمی شمار ۵ این شهرستان تعلق دارد، مربوط به تعویض سند یک خودرو است.

محمد چهابدار افزود: در این شهرستان ۱۴ دفتر اسناد رسمی وجود دارد که از این مجموع ۱۳ دفتر در شهر گناوه و یک دفتر در بندرریگ مستقر است.

وی بیان کرد:  دفاتر اسناد رسمی این شهرستان در کنار چندین وظایف محوله نسبت به امور تعویض و ثبت اسناد مالکیت مردم با این اداره همکاری و اقدام می‌کنند.

وی گفت: بمنظور خدمات دهی مناسب به شهروندان ۲ نماینده دفاتر اسناد رسمی  در این اداره مستقر و پیگیر پرونده‌های این دفاتر تا حصول نتیجه هستند و نیازی به مراجعه حضوری نیست مگر در مواقعی که مغایرت یا اختلاف با املاک مجاور داشته باشند.

اکبر زمانی سردفتر اسنادرسمی شماره۴ بندرگناوه به عنوان نماینده سردفتران گفت: به مناسبت گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی، برنامه های مختلفی در سطح دفاتر این شهرستان پیش بینی شده که رونمایی از تصویر سند دفترخانه رسمی شماره ۵ گناوه یکی از آنها است.

وی افزود: دفتر اسناد رسمی ( دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران است که برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد اداره می‌شود.

نماینده سردفتران اسناد رسمی گناوه گفت: دفتر اسناد رسمی به‌عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است و  فعالیت و خدمات متعددی براساس تاکیدات رهبری ارایه می دهند.

زمانی اظهارداشت: دفاتر اسناد رسمی بخش قابل توجهی از عرضه خدمات ثبتی و تنظیم و ثبت اسناد رسمی و معاملات را بر عهده دارند و ضمن انجام امور یادشده، مشاوره رایگان و خدمات معاضدت قضایی جامعه را نیز انجام می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر