شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: شرکت‌های فعال در جنوب استان بوشهر حقوق کارگران را پرداخت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم، اظهار داشت: یکی از دلایل بزرگداشت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها الگو قرار دادن ایشان است.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم شناسایی سیره دختر پیامبر اسلام و اقتدا به او، افزود: امروز نیاز جامعه ما الگوگیری از سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها است و وعاظ و روحانیون در مجالس ایام فاطمیه ضمن بیان مناقب و فضائل و مقامات معنوی ایشان، سبک و زندگی او را نیز تشریح و ترویج کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در همه عرصه‌ها در کنار امیر المومنین (ع) بود، ادامه داد: امروز ما به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی فاطمی شاهد بالا رفتن آمار طلاق هستیم و متأسفانه برخی شب اول زندگی مشترک خود را با معصیت و گناه شروع می‌کنند.

حسینی، حضرت فاطمه سلام الله علیها را مادری نمونه برشمرد و تاکید کرد: ایشان در کنار خانه داری و همسرداری به عبادت و بندگی خدا می‌پردازد و با رعایت حجاب و وقار در اجتماع حضور پیدا می‌کند و از ولایت دفاع می‌کند.

وی با انتقاد از فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: ما شاهدیم برخی از بانوان در شهر روسری بر سرشان نیست و از آن طرف زنان بسیجی و حزب اللهی ما هم از کنار این صحنه‌های زشت بی تفاوت می‌گذرند.

امام جمعه دیر با اشاره به اهمیت نقش مادر در تربیت فرزندان، یادآور شد: مهم‌ترین نقش در خانه بعهده مادر است و فرهنگ، معرفت و تمدن و ویژگی‌های اخلاقی یک جامعه و قوم را مادر با جسم و روح و خلق و رفتار خود دانسته و ندانسته به فرزند منتقل می‌کند.

وی با تشکر از برگزارکنندگان مراسم فاطمیه در شهرستان، خاطرنشان کرد: رعایت موارد بهداشتی در این مراسم جدی گرفته شود تا تلفات کرونا بالا نرود.

خطیب جمعه دیر با تبریک سال نو میلادی، عنوان کرد: آمریکایی‌ها از افغانستان با ذلت اخراج شدند و امیدواریم با همت مردم عراق در این کشور نیز این گونه شود.

وی با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یاران آنها، گفت: سردار سلیمانی از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری و از حرم اهلبیت دفاع و داعش که باعث بدنامی مسلمانان بود را نابود و نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه نقش بر آب کرد.

مکتب شهید سلیمانی تبیین شود

حسینی با تاکید بر حضور مردم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای پاسدار شهرستان، اضافه کرد: باید مکتب شهید سلیمانی را تبیین و روشنگری کنیم و او را الگوی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: ایمان استوار، ثبات قدم، عمل صالح، اخلاق اسلامی، شجاعت، توسل به اهل بیت، انقلابی بودن، شهادت طلبی، بصیرت و ولایتمداری، نوع دوستی، ساده زیستی، پایبندی به حدود شرعی در میدان جنگ و جهاد اکبر و اصغر از مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه دیر افزود: علاوه بر تبیین مکتب سردار سلیمانی، بنام او در پویش «به نیت حاج قاسم» که در حال برگزاری است یک کار خیر انجام دهیم و به صورت علنی اعلام کنیم تا دیگران هم تشویق شوند.

وی اظهار کرد: در راستای شعار سال رؤسای سه قوه حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید را وجه دولت خود قرار داده‌اند و کارخانه‌ها احیا و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران انجام می‌شود اما این وسط گاهی اوقات حق و حقوق کارگران نادیده گرفته می‌شود.

حسینی ادامه داد: گاهی اوقات بعضی از شرکت‌ها بر سر ما منت می‌گذارند که ما بچه‌های بومی را سر کار برده‌ایم، ما که این سرکار بردن تنها نمی‌خواستیم بلکه باید چیزی هم گیرشان بیاید.

وی یادآور شد: اخیراً با پیگیری مسائل و مشکلات شاغلین در شرکت متانول توسط فرماندار شهرستان، مسئولان این شرکت قول همسان سازی حقوق داده‌اند و تا ۷۰ درصد حقوقی که در پتروشیمی‌های عسلویه پرداخت می‌شود، به نیروهای شاغل در این شرکت نیز پرداخت شود که امیدواریم عملیاتی شود.

حسینی تصریح کرد: در بعضی از جاها هم با ما تماس می‌گیرند که چندین ماه است حقوق نگرفته‌اند که تا جمعه آینده به آنها مهلت می‌دهیم این مسئله حل شود.

وی با اشاره به طرح ساماندهی قایق‌های بدون هویت توسط شیلات، گفت: همه افرادی که قایق‌های آنها شناسنامه ندارد نسبت به هویت دار کردن شناور خود اقدام کنند و به دیگران نیز اطلاع دهند.

امام جمعه دیر درباره مذاکرات هسته‌ای، عنوان کرد: طبق گفته وزیر امور خارجه در مذاکرات اخیر نتیجه مثبت بوده و در عرصه لغو تحریم‌ها مکاتباتی بین دو طرف انجام و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی بیان داشت: تذکراتی که در تریبون نمازجمعه به نهادها و دستگاه‌ها می‌دهیم به معنای نادیده گرفتن زحمات آنها نیست و اگر جایی تذکر می‌دهیم بخاطر مشکلات مردم است و کسی برداشت دیگری نکند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر