جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۳۹۶۸
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: همزمان با سالگرد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کاروان فرهنگی و هنری روایت قهرمان در بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، رئیس حوزه هنری بوشهر از راه‌اندازی نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های کاروان فرهنگی و هنری تحت عنوان روایت قهرمان با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان خبر داد.

امید پارسایی‌فر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی به نقش هنرمندان در عرصه معرفی اسطوره و قهرمانان عرصه مدافع وطن و مقابله با متجاوزان پرداخت و اظهار داشت: در پی شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، هنرمندان عرصه‌های نمایشی، ادبی، تجسمی و موسیقی با خلق آثار مختلف هنری نسبت به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای دین کرده‌اند.

وی از تدوین نخستین برنامه فرهنگی و هنری روایت قهرمان در بوشهر خبر داد و بیان کرد: برنامه روایت قهرمان با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی متشکل از هنرمندان مطرح استان به معرفی ابعاد شخصیتی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با زبان هنر می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری بوشهر با اشاره به برنامه‌های اجرا کاروان فرهنگی و هنری روایت قهرمان در استان افزود: در راستای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری برنامه‌های متنوعی همچون خاطره‌گویی، ناهماهنگ نمایش، نقالی، معرفی کتاب، مرثیه‌خوانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس برگزار شده است.

وی از برپایی ایستگاه‌های نقاشی کودک و بزرگسال، کتاب و کتاب‌خوانی، عکس، برپایی موکب و دل نوشته‌ها برای حاج قاسم خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی کاروان فرهنگی و هنری روایت قهرمان طی 2 روز به ترتیب « بوشهر، میدان انقلاب» و «بوشهر، روستای احمدی» اجرا برنامه می‌کنند.

پارسایی‌فر افزود: ادامه کاروان هنری روایت قهرمان تا 22 بهمن امسال در نقاط مختلف استان بوشهر به اجرا برنامه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه هم نسل‌ها باید اسطوره‌ای همچون شهید سلیمانی را بشناسند خاطر نشان کرد: امیدوارم هنرمندان مستعد این استان بتوانند در عرصه‌های مختلف هنری در معرفی این شخصیت‌ها به جامعه اهداف مورد نظر را محقق کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر