دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۳۲۶
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان از شناسایی کلاهبردار اینترنتی با شگرد کاریابی در استان بوشهرخبر داد.

 به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی، بیان داشت: متأسفانه علیرغم آگاهسازی‌های صورت پذیرفته، بعلت سهل‌انگاری و عدم توجه کافی کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای ارائه شده، روند شکل‌گیری کلاهبرداری اینترنتی، افزایشی بوده و به روش‌ها و اشکال مختلف در استان اتفاق می‌افتد.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: یکی از مصادیق کلاهبرداری در فضای مجازی، انتشار تبلیغ و آگهی کاریابی و استخدام در بستر شبکه‌های اجتماعی است. اخیراً پیامی با عنوان استخدام در پتروشیمی کاویان در گروه‌های واتس‌آپی انتشار یافت که میزان بازنشر آن هم گسترده بود.

وی بیان کرد: در این آگهی، اعلام شده بود که از بین متقاضیان مرد واجد شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه و معاینات پزشکی، بصورت اقماری دعوت به همکاری میشود و در پایین این متن نیز لینک اینترنتی ثبت‌نام جانمایی شده بود و کاربر پس از وارد شدن به لینک مذکور، چندین آیکون راهنما در قالب مراحل ثبت‌نام را مشاهده کرده  و جهت واریز هزینه اولیه ثبت نام که یک مبلغ مشخص بود، به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی هدایت و نهایتاً مبلغ به حساب تعریف شده‌ای واریز می‌گردید.

وی افزود: به‌محض رصد آگهی مذکور در فضای مجازی، موضوع توسط  پلیس فتا مورد  بررسی قرار گرفته و مشخص گردید که این آگهی هیچ ارتباطی به شرکت پتروشیمی کاویان نداشته و توسط یک فرد کلاهبردار، طراحی شده و در حقیقت، کلیه مبالغ  پرداختی متقاضیان برای ثبت‌نام استخدام در حساب فرد کلاهبردار واریز شده است.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: بلافاصله این اقدام مجرمانه به شرکت کاویان اعلام و در جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان بیشتر به کاربران و هم استانی‌های عزیز، ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی مبنی بر خلاف واقع بودن آگهی، با طرح شکایت توسط نماینده حقوقی، پیگیری تکمیلی و تخصصی تا مرحله دستگیری فرد کلاهبردار در اولویت اقدامات پلیس فتا شهرستان عسلویه قرار گرفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: نباید به صحت آگهی و تبلیغات استخدام و کاریابی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر میشوند، بدون تحقیق  و بررسی، اعتماد کرد و قبل از ارائه مدارک هویتی و شخصی یا پرداخت هرگونه وجهی در قالب هزینه ثبت نام یا غیره، از اصالت هویت شرکت و محتویات مطرح شده در آگهی، یقین حاصل کنید.

رییس پلیس فتا استان اعلام داشت: توصیه می‌شود جهت اشتغال بصورت حضوری به شرکت‌ها و مؤسسات معتبر داخلی مراجعه و یا در آزمون‌های استخدامی که از طریق صداوسیما یا رسانه‌های چاپی کثیرالانتشار اعلام می‌گردد، اقدام نمایید.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارشات مردمی، موضوع را ثبت واعلام تا از ایجاد خسارت و آسیب برای سایر هموطنان خود  نیز جلوگیری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر