جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۹۰۲
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های تجاری و گمرکی در شهرهای ساحلی شمالی استان بوشهر نیاز به تغییراتی نسبت به گذشته و ساماندهی دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گناوه با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت مقام شامخ مادران و همسران شهدا اظهار داشت: نامگذاری این روز برای این است که فراموش نکنیم مادران و همسران گرانقدر شهدا و ایثارگران در مسیر دفاع از ارزش‌های الهی چه نقش مهمی ایفا کردند و وظیفه امروز خود را بدانیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز افتخار و عزت امت اسلامی مدیون رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام و خانواده‌های آنها است.

وی گفت: مادران و همسران شهدای والامقام با تاسی و الگوگیری از حضرت ام البنین (س)، نقشی بسیار بزرگ در مسیر دفاع از دین اسلام و آرمان‌های انقلاب ایفا کردند و این وظیفه ما را به عنوان کارگزاران نظام اسلامی و خادمان و وکلای مردم سنگین‌تر می‌کند که به پاس رشادت‌های آنها باید با وظیفه شناسی و خدمت شایسته به مردم از این ایثارگری‌ها قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز شرایط خاصی و قرار گرفتن بر سر گردنه‌ها که سال‌ها رهبری به در پیش بودن آنها اشاره فرمودند اضافه کرد: امروز مهمترین وظیفه ما خدمت رسانی صادقانه و جهادی به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب است و باید صادقانه و در عمل رضایت آنها را محقق کنیم.

خدمت رسانی جهادی و صادقانه

وی گفت: خدمت رسانی جهادی و صادقانه و پیگیری مسائل و مشکلات مردم تا حصول نتیجه به عنوان تکلیف و وظیفه دینی همه ما مسئولان و توشه‌ای برای دنیا و آخرت است و موجب رضایتمندی ولی نعمتان انقلاب، استحکام بخشی و دوام نظام مقدس و انقلاب شکوهمند اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وظیفه در هر حال و در هر جا آماده همکاری برای رفع مشکلات هستم تصریح کرد: هم افزایی ها و همراهی‌ها و داشتن روحیه و مدیریت جهادی کارها را پیش خواهد برد و مشکلات را حل خواهد کرد.

وی گفت: شهرستان گناوه در حوزه عمران شهری و روستاها عقب ماندگی‌هایی دارد و باید با تلاش‌های بیشتر و با همراهی مسئولان از جمله فرماندار شهرستان طوری برنامه ریزی کرد که هر کجا محرومیت بیشتر است تمرکز بیشتری را به آن معطوف کنیم تا این کاستی‌ها جبران شود.

جمیری بیان کرد: امروز با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی و هماهنگی ایجاد شده بین مجلس شورای اسلامی، دولت جدید و قوه قضائیه تعامل خوب و سازنده‌ای در کشور برقرار است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این هماهنگی و تعامل سازنده بین قوای سه گانه در کشور امیدبخش و مایه امیدواری مردم و فرصتی مغتنم برای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم فراهم کرده است و مسئولان باید از این فرصت برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم بخوبی استفاده کنند.

وی گفت: حضور مسئولان بومی در سطح استان و شهرستان گناوه مایه امیدواری است که باید تلاش کنیم تا با استفاده از ذخایر خوبی که وجود دارد و با تلاش جهادی، همت، برنامه ریزی، هدف گذاری، مطالعه دقیق برای خدمت رسانی به مردم از این فرصت استفاده کرد و بیش از پیش مردم را به آینده امیدوار کنیم.

سرمایه گذاری بخش خصوصی

جمیری ادامه داد: امروز در شهرستان دیلم و گناوه و حتی استان بوشهر درصد بالایی از جوانان دغدغه اشتغال دارند و بسیاری از جوانان تحصیل کرده بیکار یا مشغول فعالیت‌هایی می‌شوند که هم باعث به خطر افتادن جان خود و هم نگرانی خانواده‌ها می‌شود که باید برای آنها اشتغال زایی ماندگار و پایدار و اثربخش در این منطقه انجام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت‌های تجاری و گمرکی در شهرهای ساحلی شمالی استان نیاز به تغییراتی نسبت به گذشته و ساماندهی دارد که هم در اقتصاد منطقه و هم اقتصاد ملی نقش آفرینی کند و هم زندگی و امور مردم با اطمینان و آرامش خاطر بیشتر بچرخد.

جمیری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های اساسی سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در شمال استان ایجاد شود که تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است تا از فرصت‌ها استفاده شود و دغدغه‌های اشتغال کاهش یابد و همه مسئولان باید در این زمینه کمک کنند.

فرماندار گناوه گفت: نماینده حوزه انتخابیه نگاه و توجه خاصی به این شهرستان دارد و تاکنون چندین مرحله به این منطقه عزیمت و در جریان مسایل و مشکلات قرار گرفته و نهایت تلاش خود را در برای حل آنها بکار بسته است.

محمدتقی صفری افزود: باتوجه به اینکه شهرستان چند پروژه مهم ملی دارد و تکمیل نشده است از نماینده حوزه انتخابیه پیگیری بویژه در زمینه تامین اعتبار آنها انتظار است.

وی ، جاده گناوه - میشان را یکی از مهم ترین پروژه ها عنوان کرد و اظهارداشت: بخشی از این پروژه در استان فارس انجام شده و در حوزه این شهرستان فعال نیست و باید اجرایی شود.

صفری گفت: محور  کمربندی فرعی گناوه از دیگر پروژه‌هایی است که حدود ۱۰ سال بلاتکلیف مانده است که باید تکمیل شود.

فرماندار گناوه افزود: جاده گوره - گناوه، فاضلاب و اسکله بندرریگ از دیگر پروژه های مهم این شهرستان عنوان کرد که نیازمند پیگیری و تامین بودجه است.

وی با اشاره به نزدیک بودن دهه مبارک فجر از تمامی کمیته‌های ستاد بزرگداشت این دهه و دیگر مسئولان خواست طبق ابلاغیه صورت گرفته همکاری داشته باشند تا دهه  پرشور و نشاط و امیدوارکننده‌ای داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه گفت: برای هرچه باشکوه برگزارکردن دهه فجر امسال، ۲۳ کمیته تشکیل و وظایف آنها مشخص شده است.

ضرغام مردانی افزود: تلاش شده تا برنامه های امسال دهه فجر بر محوریت مردمی برگزار شود و در این راستا در ستاد، کمیته مردمی گنجانده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر