دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در مجموع 17 درصد اشتغال در استان بوشهر مربوط به بخش کشاورزی است که شامل فعالیت‌های مختلف تولیدی و خدماتی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری اظهار داشت: همچنین ارزش افزوده بخش کشاورزی استان بوشهر 6.9 درصد از ارزش افزوده استان است.\n\nوی با اشاره به وضعیت آب و خاک و امور فنی مهندس بخش جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: 23 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته و 574 کیلومتر کانال آبیاری نیز احداث شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در مجموع 17 درصد اشتغال در استان بوشهر مربوط به بخش کشاورزی است که شامل فعالیت‌های مختلف تولیدی و خدماتی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری اظهار داشت: همچنین ارزش افزوده بخش کشاورزی استان بوشهر 6.9 درصد از ارزش افزوده استان است.

\n\n

وی با اشاره به وضعیت آب و خاک و امور فنی مهندس بخش جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: 23 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته و 574 کیلومتر کانال آبیاری نیز احداث شده است.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 19 هزار و 120 هکتار از اراضی سنتی، تجهیز و نوسازی شده است، اضافه کرد:  کل جمعیت دامی استان بوشهر 2 هزار و 118 واحد دامی است و این تعداد واحد دامی 105 هزار تن تولیدات دامی دارند.

\n\n

منوچهری گفت: تا پایان سال 92 نیز 444 واحد صنعتی دام و طیور در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و دو هزار و 164 نفر نیز در این واحدها مشغول به کار شدند.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار گرفته شده در بخش کشاورزی استان بوشهر، 684 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده و همچنین 125 واحد تولیدی بخش کشاورزی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و سرمایه‌گذاری ثابت این واحدها 897 میلیارد ریال است.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا دی ماه 93 تعداد 289 فقره جواز تاسیس با ظرفیت اسمی 308 هزار و 400 تن در زمینه صنایع بسته بندی و فرآوری خرما در استان بوشهر صادر شده است.

\n\n

منوچهری بیان داشت: در استان بوشهر 58 واحد بسته بندی خرما با سرمایه‌گذاری 258 میلیارد ریال و ظرفیت اسمی 71 هزار و 850 تن به بهره‎برداری رسیده است.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی با اشاره به اینکه ترویج از اولویت‌های بخش کشاورزی در استان بوشهر است، یادآور شد: تاکنون 10 سایت جامع الگویی تولید، برای افزایش آگاهی بهره‌برداران کشاورزی در استان بوشهر ایجاد شده و در سال گذشته نیز آموزش‌های ترویجی برای 2 هزار و 800 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شده است.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر متذکر شد: بهره‌مندی از انرژی فراوان خورشیدی در اکر اوقات سال در بسیاری از مناطق استان، وجود مراکز و ایستگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی، وجود منابع غنی دریایی و ظرفیت‌های قابل توجه صید و صیادی از جمله مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی استان بوشهر است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر