سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۵۴۳
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از شهروندان خواست در استفاده از کارت بانکی بیشتر مراقب باشند و آموزش‌های پلیس را جدی بگیرند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سرهنگ حسین احمدی اظهار کرد: با تحلیل و بررسی پرونده های جرایم سایبری که در یکماهه اخیر در سطح استان و شهرستان گناوه تشکیل شده است مشاهده می شود که تعدادی از شهروندان گرانقدر پس از برگشتن از مسافرت به مراجع قضایی یا پلیس فتا مراجعه و اعلام می‌کنند در حالیکه کارت حساب بانکی آنها نزد خودشان است، مبلغی به‌صورت استفاده از کارت، از حسابشان کسر شده است.

وی اضافه کرد: در پیگیری‌های کارشناسی همکاران ما در پلیس فتا استان و شهرستان گناوه مشخص شده که کارت حساب این عزیزان کپی یا به اصطلاح اسکیمینگ شده و در طول مسافرت یا مقصد محل سفر با استفاده از دستگاه اسکیمر نصب شده در ورودی دستگاه خودپرداز یا پایانه فروشگاهی، اطلاعات کارت آنها کپی و بر روی کارت خام منتقل و در ادامه موجودی حساب را به‌سرقت برده‌اند.  

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تصریح کرد: بسیاری از موارد نیز افراد در هنگام استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا دستگاه پایانه فروش بی سیم دستفروشان، کارت را به فروشنده داده تا عملیات پرداخت وجه را انجام دهند و یا شماره رمز کارت را به فروشنده اعلام می نمایند که در هر دو صورت امکان سرقت از حساب خود را برای مجرمین سایبری تسهیل می‌کنند.

سرهنگ احمدی تأکید کرد؛ شهروندان گرانقدر آموزش های پلیس را جدی بگیرند و برای اینکه کارت حساب بانکی آنها اسکیمینگ نشود، توصیه کرد :

۱-    در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز مراقب باشید دهانه ورودی کارت، دستگاه جانبی یا اسکیمر نصب نباشد.
۲-    در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، مراقب باشید صفحه کلید دوم نصب نباشد و یا دوربینهای اطراف، رمز شما را نبینند.
۳-    مراقب باشید در فروشگاهها، دستگاه پایانه فروش به یک سیستم رایانه وصل نبوده و محل وارد کردن رمز کارت حساب در معرض دید دوربین امنیتی مغازه، نباشد.
۴-    حتی المقدور در هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد یا خرید از مغازه های بین راهی، پرداخت وجه را بصورت نقدی انجام دهند.

در پایان فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: امیدوارم مردم عزیز با توجه به این توصیه ها، خریدی امن و مطمئن داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر