جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت بوشهر گفت: درج قیمت تولید کننده واقعی بر روی کالا‌ها از حاشیه سود‌های غیر متعارف جلوگیری می‌کند و منجر به کاهش قیمت مصرف کننده خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی صمت، رضا جمالی با بیان اینکه اجرای طرح ملی درج قیمت تولیدکننده برروی کالا یک اقدام مهم و اساسی برای جلوگیری از افزایش قیمت غیر قانونی است، گفت: درج قیمت تولید کننده واقعی بر روی کالا‌ها از حاشیه سود‌های غیر متعارف جلوگیری می‌کند و منجر به کاهش قیمت مصرف کننده خواهد شد.
 
وی افزود: اجرای کامل این طرح می‌تواند از برخی تخلفات درج قیمت غیرواقعی بر روی کالا‌ها و ارائه تخفیف‌های غیر متعارف جلوگیری کند؛ کاری که برای کسب سود بیشتر و سهم بیشتر از بازار فروش صورت می‌گرفت و موجب برهم زدن تعادل بازار، ایجاد شرایط رقابت ناسالم و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌شد.
 
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر عنوان کرد: براساس تصمیم‌های ملی اتخاد شده، میزان سود پخش‌های سراسری ۱۰ درصد، عمده فروشی‌ها ۳ درصد و خرده فروشی‌ها از ۷ تا ۱۵ درصد بر اساس کالا‌های مختلف متغیر است.
 
وی ادامه داد: با توجه به نوع و کیفیت کالا، سود زنجیره توزیع حداقل ۲۲ و حد اکثر ۳۰ درصد خواهد بود.
 
به گفته جمالی، بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر شفاف‌سازی فرایند قیمت‌گذاری، نظام توزیع و روان‌سازی آن تاکید کرده است؛ که در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با گرانفروشی، طرح درج قیمت تولید‌کننده را از ۵۱ قلم کالا آغاز کرده است و این طرح به سرعت در حال اجرا و توسعه است.
 
معاون سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد: مرکزسامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) مستقر در این سازمان آماده دریافت درخواست‌ها، انتقاد‌ها و شکایت‌های مردم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر