شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها به طور حتم بازار هدف صادرات کالاهای استان بوشهر از جمله آبزیان و محصولات پتروشیمی در اروپا گسترش یافته و بازار خوبی پیدا خواهد کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سیدحسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: با برداشتن تحریم‌ها اقتصاد استان شکوفا می‌شود، نقل و انتقال پول راحت‌تر انجام خواهد شد و کالاهای ایرانی با سهولت و قابلیت رقابتی بیشتر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها به طور حتم بازار هدف صادرات کالاهای استان بوشهر از جمله آبزیان و محصولات پتروشیمی در اروپا گسترش یافته و بازار خوبی پیدا خواهد کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدحسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: با برداشتن تحریم‌ها اقتصاد استان شکوفا می‌شود، نقل و انتقال پول راحت‌تر انجام خواهد شد و کالاهای ایرانی با سهولت و قابلیت رقابتی بیشتر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

\n\n

حسینی محمدی افزود: کالاهای صادراتی در شرایط تحریم با واسطه و با چندین تغییر و جابجایی به بازار هدف ارسال خواهد شد ضمن اینکه با برداشته شدن  تحریم‌ها خطوط کشتیرانی به بنادر کشور رفت و آمد خواهند کرد و هزینه حمل کالا رقابتی خواهد شد.

\n\n

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر تصریح کرد: همچنین هزینه تجارت با توجه به حذف واسطه‌ها، سهولت نقل و انتقال مبادلات بانکی و امکان استفاده از سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) برای کالاهای  وارداتی و صادراتی کاهش پیدا کرده و در نتیجه این موضوع باعث بهبود چشمگیر رتبه تجارت فرامرزی خواهد شد که مجموع این عوامل سرمایه‌گذاری را اقتصادی‌تر خواهد کرد.

\n\n

حسینی محمدی در ادامه گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها به طور حتم بازار هدف صادرات کالاهای استان بوشهر از جمله آبزیان و محصولات پتروشیمی در اروپا گسترش یافته و بازار خوبی پیدا خواهد کرد.

\n\n

وی بیان کرد: از آنجایی که استان بوشهر از استان‌هایی است که سرمایه‌گذاران خارجی به آن علاقه بسیاری نشان می‌دهند، برداشته شدن تحریم‌ها با توجه به وجود مزیت‌های رقابتی، وجود بسترها و زیرساخت‌های اقتصادی مناسب در استان سبب جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود که در نتیجه رونق اقتصادی، تولید و اشتغال و رفاه اجتماعی در استان بوشهر را در پی خواهد داشت.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین ماشین آلات و کالاهای سرمایه‌ای واسطه‌ای با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته از کشورهای تولیدکننده و دارای تکنولوژی بصورت مستقیم خریداری و فازهای پارس جنوبی و پارس شمالی سریعتر به بهره‌برداری خواهند رسید، ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا می‌توانند در حوزه‌های نفت و گاز در استان بوشهر سرمایه‌گذاری کنند.

\n\n

منبع: فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر