شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۳۳
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از رتبه نخست این نهاد در استان در ایجاد شغل برای مددجویان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، میری افزود: از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی ایجاد یک شغل پایدار برای مددجویان است که در این زمینه در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تا کنون مقام اول را در ایجاد اشتغال در کشور کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۷ هزار خانوار تحت پوشش داریم بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۸ هزار و ۶۴۳ شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

میری اظهار داشت: روند ایجاد شغل به این گونه است که خانواده‌ها ابتدا شناسایی و استعدادشان بررسی می‌شود و سپس سعی می‌شود شغل متناسب با فرد و موقعیت جغرافیایی و آمایش منطقه ایجاد شود، البته علاوه بر جامعه هدف خانواده‌هایی هم به طور موردی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند که به آن‌ها برای ایجاد شغل مشاوره داده می‌شود.

وی گفت: این سازمان برای ایجاد اشتغال به مددجویان تحت پوشش خود وام قرض الحسنه می‌دهد و پس از پرداخت وام نیز مددجو را رها نمی‌کند، بلکه در زمان‌های مختلف کارشناسان از روند کار مددجویان بازدید می‌کنند و در صورت نیاز به آن‌ها مشاوره می‌دهد تا شغل آن‌ها تقویت و پایدار شود.

میری افزود: در زمینه اشتغال خانواده‌های تحت پوشش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند که ۸۰ درصد این آموزش‌ها منجر به ایجاد شغل می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال نیز در توزیع لوازم ضروری زندگی، تهیه مخزن آب، ساخت سرویس بهداشتی و حمام و ساخت سرپناه و مسکن در اولویت است.

میری از خانواده‌های تحت پوشش نیازمند به مسکن تقاضا کرد: در سامانه جهش مسکن و تولید مسکن ثبت نام کنند، زیرا این نهاد در زمینه پیش پرداخت و ارائه وام‌های کم بهره آن‌ها را همراهی می‌کند.

وی بیان کرد: برای خانواده‌هایی که زمین و مسکن ندارند ودیعه مسکن در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و هم مبالغی به عنوان اجاره مسکن هر ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود تا به صورت موقتی مشکل آن‌ها برطرف شود.

میری اضافه کرد: در جدیدترین تفاهمنامه کمیته امداد با سپاه پاسداران قرار است اجرای صد واحد انجام شود همچنین در تفاهمنامه‌ای دیگر ساخت ۶۴۰ واحد مسکونی در استان شروع می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر