شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اسدی: همه 11 عضو شورا گفتند ما هم عیدی می خواهیم/ برزگرزاده: اظهارات شما کذب محض است/ گرشاسبی: اظهارات برزگرزاده را تایید می کنم/ قادریان: شیوه عیدی دادن شهرداری ناخوشایند بود/ آماره: پرداخت عیدی به اعضای شورای شهر قانونی نیست...
کد خبر: ۱۰۶۴۶
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: واکنش با سابقه ترین عضو شورای شهر بوشهر به خبر ی در خصوص پرداخت عیدی 130 میلیون تومانی شهردار، جلسه شورای شهر را با تنش مواجه کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این مبلغ در هفته پایانی سال از سوی رییس دفتر شهردار به صورت دستی به شورای شهر آورده شد که براساس خبر منتشر شده در خلیج فارس، از سوی اعضا دریافت نشد. این اتفاق در حالی است که طرح سوال 6 عضو شورا از آزادشهرکی در آخرین روز کاری سال گذشته تحویل وی شده و این هفته باید برای پاسخ به آنها در شورا حضور یابد.

\n\n

بعد از ظهر دیروز و در نخستین جلسه رسمی شورای شهر بوشهر که به صورت علنی برگزار شد، نصرالله اسدی در بخش پایانی نطق خود، با اشاره به انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر پرداخت عیدی به اعضای شورای شهر و پس دادن آن، گفت: می خواهم توضیحاتی در این خصوص دهم و از همکارانم نیز می خواهم اجازه دهند حرف هایم زده شود و بعد سخن بگویند.

\n\n

در این جلسه شهردار بوشهر نیز حضور داشت، ضمن اینکه تنها غایب آن مهرزاد آسایش بود.

\n\n

همه 11 عضو شورا گفتند ما هم عیدی می خواهیم
\nرییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: سال گذشته که 5 میلیون تومان به عنوان عیدی شهردار و معاونان وی مصوب کردیم، همه 11 عضو شورا اذعان کردیم که چرا ما عیدی نداریم و حتی بارها صحبت از این شد که چرا پارسال همانند معاونان شهردار به ما ژتون غذا داده نشد؟

\n\n

اسدی ادامه داد: در خصوص مبلغ عیدی اعضای شورای شهر پیشنهاداتی مثلا 2 برابر میزان پرداختی به شهردار مطرح شد، ولی عملی نشد تا اینکه امسال شهرداری عیدی مربوط به سال 93 و 94 را به شورا داد که با حاشیه هایی مواجه شد.

\n\n

وی با بیان اینکه موارد مصرف عیدی و ژتون غذا را توضیح خواهم داد، گفت: اعضای شورای شهر روزانه با مراجعانی برای کمک های نقدی مواجه اند. حداقل خودم این هفته با 3 مراجعه کننده مواجه بوده ام یا سراغ دارم که عضو شورا در خصوص مراجعات مردمی، از جیب شخصی اش کمک هایی بین یک تا 2.5 میلیون تومان به افراد داشته، یا همانطور که دوستان دیده اند قادریان عضو شورا بانی خیر است و بارها از بقیه مبالغی جمع می کند تا به افرادی که درخواست می کنند، کمک شود.

\n\n

\n\n

هزینه های اعضای شورا بیش از اینهاست
\nنصرالله اسدی ادامه داد: البته یکی دو بار شهرداری پاداش و مبالغی را به شورا اختصاص داد، اما هزینه های اعضای شورا بیش از اینهاست.  

\n\n

بارها به شهردار گفته ام عیدی می خواهم
\nوی با بیان اینکه محل مصرف عیدی شورا صرف کمک هایی می شود که گفتم، ادامه داد: بارها شخص من به شهردار و در مرحله بعد به معاونین وی گفته ام عیدی می خواهیم، ضمن اینکه 10 عضو دیگر شورا هم این تقاضا را داشته اند.

\n\n

اسدی با بیان اینکه مگر حقوق ما چقدر است و تا کی می توانیم از حقوق خانواده صرف کمک هایی مردمی کنیم؟ ادامه داد: آیا هدیه دادن گناه است؟ مگر شورا به مناسبت روزهای مختلف سال مثل خبرنگار، دانشجو، زن و... هدیه نمی دهد؟ الان هم روی همین روال و اینکه پارسال شهردار تنها چند ماه مستقر شده و نتوانست عیدی را تامین کند، نهایتا اواخر سال گذشته، مبلغی به عنوان عیدی پارسال و امسال به شورا آورد که با تفسیرهایی مواجه شده است، در حالی که این موضوع خواسته من و 10 عضو دیگر شورا بود.

\n\n

از نظر من کار خلافی صورت نگرفته است
\nاسدی با بیان اینکه در جریان این اتفاق از نظر من کار خلافی صورت نگرفته است، ادامه داد: با توجه به انتشار این موضوع در یکی از رسانه ها، اگر توضیحات امروز را نمی دادم، احساس می کنم مشمول ذمه بودم.

\n\n

اعضای شورا ژتون غذا می خواهند
\nعضو چهار دوره شورای شهر بوشهر در بخش پایانی توضیحاتش خواستار دریافت ژتون غذا شد و گفت: اعضای شورا اغلب روزها تا ساعت 3 ظهر اینجا حضور دارند و درآمدشان نیز همان حقوق ماهیانه شان است که سهم خانواده است، از این رو چقدر می توانند از درآمد خانواده شان بزنند تا به میهمان هایی که در شورا دارند، ناهار دهند، از این رو باید ژتون غذا داده شود.

\n\n

وی ادامه داد: البته سالهاست از حقوق خانواده برای شورای شهر داده ایم، ولی واقعیت این است که هر هفته مراجعانی داریم که بعضا می گویند حتی هزینه خرید نان هم ندارند و اعضای شورا هم ناگزیرند کمک کنند، وگرنه اگر مسئولیتی نداشتیم، کسی هم به ما مراجعه نمی کرد، از این رو عیدی پرداختی به اعضای شورا در این محل ها هزینه خواهد شد.

\n\n

برزگرزاده: اظهارات اسدی کذب محض است
\nپس از اظهارات اسدی، برزگرزاده رییس شورای شهر با بیان اینکه کاش این موضوع در جلسه داخلی باز می شد، خطاب به وی گفت: صحتی که کردید و گفتید پرداخت عیدی خواسته همه اعضای شورا بوده، دست کم از طرف خودم و اکثریت همکارانم واقعیت ندارد و کذب محض است.

\n\n

وی افزود: من و برخی اعضای شورای شهر مناعت طبع مان بیش از این است که نیازمند عیدی شهرداری باشیم، ضمن اینکه اگر قرار است کمک های مردمی توسط اعضای شورا انجام شود، محل تامین آن مشخص است.

\n\n

\n\n

برزگرزاده با بیان اینکه شاید کسانی در شورای شهر گفته اند عیدی می خواهیم، اما اینها در اقلیت بوده اند و هیچگاه تمامی 11 عضو شورا چنین درخواستی نداشته اند، تصریح کرد: شاید سنوات قبل این روال وجود داشته، ولی به عنوان رییس شورا و مسئول اداری این نهاد که با رای همکارانم برگزیده شده ام، نمی گذارم این روال ادامه یابد.

\n\n

وی ادامه داد: بنده، اسدی، شهردار و سایر اعضای شورا اگر تمایل داریم به مستمندان و مراکز خیریه کمک کنیم، از جیب شخصی مان این کار را انجام دهیم، ولی اینکه گفته شود کل اعضای شورا درخواست عیدی از شهرداری داشته اند تا آن را مثلا در کمک های مردمی هزینه کنند، صحت ندارد.

\n\n

گرشاسبی: اظهارات برزگرزاده را تایید می کنم
\nعضو اصولگرای شورای شهر بوشهر نیز اظهارات برزگرزاده را تایید و گفته های اسدی را تکذیب کرد.

\n\n

خدیجه گرشاسبی در بخشی از نطق خود گفت: به عنوان خزانه دار شورا باید بگویم اولا این موضوع جایگاهی نداشت که توسط اسدی در جلسه علنی مطرح شود، دوم اینکه با تایید اظهارات برزگرزاده، باید بگویم عده ناچیزی در شورا بودند که درخواست عیدی داشتند و این خواسته اکثریت نبوده است.

\n\n

گرشاسبی افزود: البته من از شهردار تشکر می کنم که از خود مایه گذاشت و مبلغی را به شورا داد، ولی اغلب اعضا این هدیه را قبول نکردند.

\n\n

رضایی: عیدی اعضای شورا، شاد کردن دل مردم است
\nزهرا رضایی دیگر عضو اصولگرای شورای شهر نیز به صورت تلویحی اظهارات اسدی را رد کرد و در بخشی از نطق خود گفت: امیدواریم امسال مشکل پرسنلی سازمان آتش نشانی و سازمان های دیگر شهرداری حل، ناوگان اتوبوسرانی نوسازی، فضای سبز بهبود یافته و حداقل 5 فرهنگسرا در محلات شهر فعال شود تا دل مردم شاد شود که همین عیدی واقعی شهرداری به اعضای شورا می باشد.

\n\n

شخصا هیچ درخواستی برای گرفتن عیدی از شهرداری نداشته ام
\nالهام بارگاهی دیگر عضو شورای شهر هم در بخشی از نطق خود با تکذیب اظهارات اسدی گفت: نمی دانم دغدغه های چناب اسدی چیست، ولی بنده باید از خودم دفاع کنم و بگویم در هیچ جلسه علنی و غیرعلنی یا به صورت شفاهی و کتبی درخواستی برای گرفتن عیدی از شهرداری نداشته ام.

\n\n

\n\n

قادریان: شیوه عیدی دادن شهرداری ناخوشایند بود
\nغلامرضا قادریان دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه دادن عیدی رسمی دیرینه در کشور است، گفت: براین اساس به کودکان عیدی پرداخت می شود یا دولت به کارمندان و مستمری بگیرانش عیدی می دهد، اما شیوه ای که شهرداری برای پرداخت عیدی به شورا در پیش گرفت، خیلی اشتباه و ناخوشایند بود، از این رو مورد پذیرش اعضا قرار نگرفت.

\n\n

قادریان درباره شیوه ارائه این عیدی توضیحی نداد، اما گفته می شود در هفته پایانی سال، مبلغ 133 میلیون تومان به صورت دستی توسط رییس دفتر شهردار به یکی از کارمندان شورا داده شده تا از طریق وی به دست اعضای شورا برسد.

\n\n

\n\n

\nشهردار: پول فروش خانه ام را به عنوان عیدی به اعضای شورا دادم
\nپس از آن، شهردار بوشهر درباره تنش پیش آمده پیرامون عیدی به اعضای شورا گفت: به لحاظی که بعضا درخواست هایی بود و ما نمی توانستیم از اعتبارات شهرداری به اعضای شورا عیدی دهیم و شما هم راضی به کار غیرقانونی نیستید، حسابی نزد بانک کشاورزی شعبه بازار افتتاح کرده و پول فروش خانه ام در عالیشهر را با رضایت و طیب خاطر و بدون یک ریال آلودگی به بیت المال به عنوان عیدی به شورای شهر دادم.

\n\n

سعید آزادشهرکی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اگر می گویید نباید این کار انجام می شد، در نامه ام در خصوص محل تامین اعتبار این پول، شماره حسابم را ذکر کرده ام و شورا می تواند پول را به همان حساب برگرداند و ما نیز مطیع نظر شورا هستیم.

\n\n

آزادشهرکی با بیان اینکه تاکید می کنم این پول هیچ گونه آلودگی به بیت المال نداشته و از فروش خانه شخصی ام بوده، گفت: البته این اتفاق درس خوبی برای من بود که صرف گفته های کسی اقدام نکرده و با رییس شورا هماهنگی می کردم، اما اگر این کار را انجام دادم، خواستم تقدیری بابت همکاری اعضای شورا با شهرداری داشته باشم و حمایت بیشترشان از شهرداری را جلب کنم. الان هم اگر راضی به آن نیستید، می توانید مبلغ را برگردانید.

\n\n

\n\n

آماره: پرداخت عیدی به اعضای شورای شهر قانونی نیست
\nپس از توضیحات شهردار بوشهر، علیرضا آماره رییس کمیسیون حقوقی و بودجه شورای شهر گفت: طبق ماده 4 آئین نامه نحوه پرداخت حقوق و مزایای اعضای شورای شهر، آنها فقط بابت جلسات رسمی شورا، کمیسیون های شورا و جلسات فرعی که حضور می یابند، مبلغی به عنوان حق جلسه دریافت می کنند و هیچ جای قانون پرداخت عیدی ذکر نشده، از این رو، اقدام مذکور قانونی نیست.

\n\n

آماره در ادامه با قرائت بند 3 قانون مبارزه با ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال 73 تصریح کرد: پرداخت مبالغی از سوی کارمندان دولت به نیروهای دیگر بابت انجام کاری که صورت نگرفته و وجاهت قانونی ندارد حتی اگر از غیر بیت المال باشد، مامور دولت و دریافت کننده را در حکم مرتشی قرار می دهد.

\n\n

وی گفت: با توجه به اینکه پرداخت عیدی یا پاداش به اعضای شورای شهر خلاف است و سال گذشته نیز بابت اقدامی مشابه، دستگاههای ذی صلاح با شهردار تماس گرفتند و تذکر داند، از این رو به شهردار تذکر دادیم که اگر امسال عضوی از شورا عیدی خواست، همانند سال گذشته و تذکرات داده شده عمل کنید، ولی اتفاقات دیگری افتاد.

\n\n

وی در پایان با بیان اینکه از همکارانم در شورا تشکر می کنم که دیانت به خرج داده و این پول را تحت هر عنوانی نگرفتند، خطاب به برزگرزاده رییس شورا گفت: باید سریع تر تکلیف پول مذکور و برگشت آن مشخص شود.

\n\n

\n\n

\nچرا شهردار از حق زن و بچه اش می گیرد به شورای شهر می دهد؟
\nدر حالی که آزادشهرکی به اظهارات آماره واکنشی نشان نداد، رییس شورای شهر گفت: هرچند دوست داشتیم این بحث داخلی مطرح شود، ولی یکی از اعضای شورا آن را باز کرد، از این رو شهردار توضیحاتی داد و ما هم ناگزیریم از خودمان و شورا دفاع کنیم.

\n\n

برزگرزاده سپس خطاب به آزادشهرکی گفت: حداکثر حقوق ماهیانه شما 5 میلیون تومان است که اگر طی یک سال و نیم تصدی شهرداری هم آن را مصرف نکرده باشید و حق زن و بچه تان را گرفته باشید، کمتر از پولی می شود که به عنوان عیدی به شورا داده اید.

\n\n

وی با بیان اینکه اگر واقعا عضوی از شورا شهردار را برای دادن عیدی زیرفشار گذاشته، باید معرفی شود، ادامه داد: آیا شما اینقدر شورا را محتاج و نیازمند دیدید که از حق زن و بچه و به گفته خودتان فروش خانه تان گرفته و به شورای شهر عیدی دهید یا آنکه افراد نیازمند و مراکز خیریه را برای انجام این کار نمی شناختید؟

\n\n

برزگرزاده در پایان گفت: مبلغی که از سوی شهرداری به شورا آورده شده، صورتجلسه شده و در صندوق محفوظ است که پس از این جلسه، با رای اعضای شورا درباره آن تصمیم گیری می شود.

\n\n

گفتنی است علی اکبر شمسا، اصغر گورکی و ندا عبداله زاده از دیگر اعضای شورای شهر در نطق های خود به عیدی پرداختی از سوی شهرداری واکنشی نشان ندادند.

\n\n

پس از آن و با خداحافظی شهردار، جلسه شورای شهر به صورت غیرعلنی ادامه یافت.

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر