پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۷

فکرشهر: دولت برای تنظیم بازار برخی از کالاها یک سامانه اینترنتی به نام سامانه بازرگام (www.bazargam.com) معرفی کرد که در آن کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج با قیمت مصوب دولتی عرضه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، متقاضیان می‌توانند کالای مد نظر خود را از طریق این سامانه سفارش دهند و کالاها در کمتر از ۲۴ ساعت با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، البته ممکن است در مواردی کالای مدنظر مشتری در این سامانه وجود نداشته باشد و عرضه آن در آن روز تمام شده باشد.

خرید از این سامانه هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب برای شهروندان در بر ندارد یعنی افراد تنها باید قیمت نهایی کالا را بپردازند و جز آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. همچنین محدودیتی برای عرضه در این سامانه وجود ندارد، اما برای جلوگیری از احتکار و دلالی هر شخص سمهیه مصرف سالانه‌ای دارند که تنها بر اساس آن می‌تواند کالا بخرد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شکل گیری دلالی‌های جدید و احتکار از طریق این سامانه در نظر گرفته شده است.

قیمت اعلامی برای همه شهرها یکسان است و نظارت کامل بر این سامانه نیز برای جلوگیری از هرگونه تضییع حق شهروندان از طریق سازمان تعاونی روستایی صورت می‌گیرد.  

براین اساس قیمت مرغ منجمد تنظیم بازاری در سامانه بازرگام کیلویی ۲۰ هزار تومان، قیمت یک شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۴۳ هزار تومان، قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج هاشمی ۵۶۰ هزار تومان و برنج تایلندی ۱۰کیلویی ۱۲۵ هزار تومان، برنج پاکستانی  و برنج شیرودی کیسه ۵ کیلیویی ۲۱۰هزار تومان است.

از چهار روز پیش در سامانه اینترتی «بازارگام» که از سوی دولت در راستای توزیع هوشمند برنج تنظیم بازار اجرایی شده است.

در سامانه اینترتی «بازارگام» ابتدا باید نام استان انتخاب شود و سپس نام شهر، اما با نام استان بوشهر در لیست نیست تا شهری انتخاب شود.

با مراجعه به این سایت اما مشخص شد که نام استان بوشهر در این سامانه درج نشده و این یعنی از کالاهای اساسی با نرخ دولتی در بوشهر خبری نیست؛ این درحالی است که نام ۲۳ استان در این سامانه برای ثبت‌نام مشاهده می‌شود.

مدیرتعاونی روستایی استان بوشهر در خصوص فعالیت سامانه بازرگام اظهار کرد: بازرگام یک سامانه مرکزی و متعلق به شرکت پیشگامان کبیر یزد است که تفاهم نامه در راستای توزیع اقلام کالای اساسی با نرخ مصوب دولتی با سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور تفاهم‌نامه دارد.

سیدمحسن معروف اشافه کرد: بازرگام برای فعالیت در در هر استانی امکاناتی همچون انبار، نیروی اداری،  سردخانه و ... را نیاز دارد؛ این سامانه در استان بوشهر به‌دلیل نداشتن امکانات مورد نیاز فعال نیست.

وی تاکید کرد: براساس وظیفه محول شده،  با کمک پارک علم و فناوری استان بوشهر تعدادی شرکت بومی به ما معرفی شده‌اند،   در حال مذاکره با این شرکت‌ها هستیم که هر کدام از آن‌ها امکانات مورد نیاز را داشته باشند با آن‌ها در چارچوب قانون قرارداد ببندیم.

مدیرتعاونی روستایی استان بوشهر خاطر نشان کرد: به محض پایان بررسی نهایت تا پایان سال این مشکل برطرف خواهد شد.

معروف یادآور شد: ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار بوشهر به شکل اینترنتی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بازرگام، راه حلی است که مسئولین در کشور برای جایگزینی صف‌های ناخوشایند توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب دولتی در نظر گرفته اند. طبیعی است با توجه به اینکه کالا در منزل تحویل می‌شود، دیگر شاهد تصاویر وهن آمیز افراد ایستاده در صف ها، در شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های سیاسی ناشی از آن نخواهیم بود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر