جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۷

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه ذخایر خون این استان به کمتر از تأمین میزان نیاز ۳ روز رسیده است گفت: در شرایط عادی ذخایر خون باید نیاز حداقل ۶ روز را تأمین کند و اکنون استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، نرگس عبیدی با بیان اینکه در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تأمین میزان نیاز 3 روز رسیده اظهار داشت: در شرایط عادی ذخایر خون استان باید نیاز حداقل 6 روز را تأمین کند.

وی شرایط کنونی استان را با کاهش ذخایر خون و در وضعیت هشدار دانست و بیان کرد: در این راستا استان بوشهر در وضعیت قرمز ذخیره خون قرار گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز خون مستمر بیماران تالاسمی، سرطانی و شیمی درمانی تأکید کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

عبیدی با قدردانی از همه افرادی که در این مدت برای اهدا خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده‌اند، از عموم مردم که در شرایط اهدا خون قرار دارند خواست با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدا خون خود، نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

وی میزان مراجعه به مراکز اهدای خون از ابتدا امسال تا 26 بهمن ماه را 27 هزار و 970 نفر عنوان کرد و افزود: افراد در گروه سنی 18 تا 60 سال و وزن بالای 50 کیلوگرم می‌توانند برای اهدای خون خود به 4 پایگاه انتقال خون استان بوشهر در شهرهای بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: به سبب شیوع مجدد بیماری کرونا مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته و سبب وضعیت نامطلوب میزان ذخایر اداره کل انتقال خون شده و اکنون استان بوشهر نیاز شدید به همه گروه‌های خونی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر