جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اطمینان اعلام کرد توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک ، در پایان ماه ژوئن امضا خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خانم فدریکا موگرینی در مصاحبه با کوریره دلاسرا ، پرشمارگان ترین روزنامه چاپ ایتالیا گفت:من تردیدی ندارم که سند نهایی تا سه ماه دیگر براساس این موافقت نامه نهایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اطمینان اعلام کرد توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک ، در پایان ماه ژوئن امضا خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خانم فدریکا موگرینی در مصاحبه با کوریره دلاسرا ، پرشمارگان ترین روزنامه چاپ ایتالیا گفت:من تردیدی ندارم که سند نهایی تا سه ماه دیگر براساس این موافقت نامه نهایی خواهد شد.

\n\n

خانم موگرینی همچنین با تاکید بر اینکه ایتالیایی بودن وی و روابط خوب ایران با ایتالیا به نوعی برای مذاکرات مفید بود ،گشایش ایران به ویژه در ارتباط با مناسبات تجاری و بنای یک چارچوب جدید منطقه ای برای حل بحرانهای خاورمیانه را دو نکته مهم سیاسی این توافقنامه دانست.

\n\n

در همین حال متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا و پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه و همچنین  پی یر فردیناندو کازینی رئیس کمیسیون خارجی مجلس سنا ایتالیا با استقبال از توافق هسته ای ، آن را موجب گسترش همه جانبه روابط با کشورمان دانستند.

\n\n

کازینی گفت:ما می خواهیم روابط مستحکمی با ایران داشته باشیم. جمهوری اسلامی ایران عنصر بسیار مهمی برای حل بحران ها و معادلات منطقه ای است. غرب همچنین شاهد همکاری های ارزشمند ایران در مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش است.

\n\n

رسانه های جمعی ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی این توافق را موفقیتی بزرگ برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و مردم ایران توصیف کردند.

\n\n

یک خبرنگار فرانسوی مقیم ایتالیا در این رابطه گفت: « برداشته شدن تحرم های امریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران با حفظ فن اوری هسته ای، پیروزی بزرگی برای ملت ایران محسوب می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر