دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۰۵۷
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون در حدود ۲۰۰ بیمارکرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۰ درصد را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر یزدان پناه افزود: اکنون سه کودک بد حال در بخش ویژه کودکان بستری هستند و در پیک ششم متاسفانه یک کودک سه ساله به علت کرونا جان باخت که البته دارای بیماری ژنتیکی هم بود.

وی گفت: بیشتر فوتی‌های کرونا بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای به خصوص دیابت، چاقی و بیماری قلبی و عروقی و فشار خون بودند که یا دوز سوم واکسن را نزده بودند و یا واکسیناسیون را کامل نکرده بودند.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از استان‌های پیشرو در تزریق دوز سوم واکسن هستیم، ولی میزان واکسن به حد انتظار نرسیده است و فقط ۳۰ درصد از جامعه واجد شرایط مراجعه کرده اند.

یزدان پناه گفت: آمار واکسیناسیون ۱۸ سال به بالا دوز اول حدود ۸۴ و ۳ دهم درصد، دوز دوم ۷۷ و نیم درصد و دوز سوم ۳۰ و ۹ دهم درصد است.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال، حدود ۸۰ درصد دوز اول و دوز دوم ۶۶ و ۷ دهم درصد و آمار ۵ تا ۱۲ سال با توجه به اینکه از هفته گذشته آغاز شده یک و ۸ دهم جمعیت واجد شرایط تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان قابل تزریق است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر