جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: در فهرست ۷۲ عضو ویژه اتحادیه بین المللی ستاره شناسی نام شش فرهنگی بوشهری عضو رصدخانه مهر آموزش و پرورش استان بوشهر به چشم می‌خورد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، اتحادیه بین المللی ستاره‌شناسی در بخش‌های مختلف خود بیش از ۱۲ هزارعضو دارد که از این تعداد، ۷۲ عضو ویژه را بر اساس فعالیت‌های اثر بخش علمی که در سطح جهان انجام می‌دهند، انتخاب می‌کند.

در جدیدترین فهرست اعلامی اعضای ویژه این اتحادیه، هفت ستاره شناس ایرانی شامل شش بوشهری و یک نفر از استان فارس حضور دارند.

حسن باغبانی، مریم پاپری، رحیمه فروغی، حسین خضری، مهدی رکنی و پرهام عیسوندی شش بوشهری هستند که در فهرست ۷۲ نفره اتحادیه بین المللی ستاره‌شناسی قرار دارند.

تیم ایرانی با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه کاری در حوزه آموزش معلمان و برگزاری جشنواره کاوشگران آسمان و همچنین ظرفیت‌های باستانی ایران از جمله مناسبت‌های انقلاب زمستانی (جشن شب یلدا)، انقلاب تابستانی (جشن تیرگان)، اعتدال پاییزی (مهرگان) و اعتدال بهاری (جشن نوروز) توانست مجری مهمترین طرح آموزش ستاره‌شناسی جهانی و روز ستاره‌شناسی مدارس در سال ۲۰۱۹ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر