يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان ضمن تقدیر از همکاری‌های قابل تقدیر این بنیاد با آموزش و پرورش، اظهار کرد: توسعه «عدالت آموزشی» در مناطق محروم و دورترین نقاط کشور از رویکردهای این وزارتخانه است که همکاران من تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، پیش از ظهر امروز یوسف نوری؛ در آیین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان که با حضور پرویز فتاح؛ رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد؛ با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: آموزش و پرورش در بحث «تولید» و در «ارزش افزوده»، نقش بی‌بدیلی دارد و این موضوعی است که جامعه به آن معتقد است.

وی با اشاره به ارائه خدمات ارزشمند توسط بنیاد علوی افزود: تأمین البسه دانش‌آموزان، تجهیز اردوگاه‌ها و فعالیت در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی از جمله اقدامات ارزشمند این بنیاد است.

نوری با بیان این که طی سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته اما این وزارتخانه با کاهش منابع مالی مواجه شده است؛ گفت: عدم توازن جمعیت دانش‌آموزی نسبت به کلاس‌های درسی در برخی از مناطق به ویژه در حاشیه برخی از کلان شهرها باعث شده تا ضرورت همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش بیش از پیش ضرورت یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در سطح حوزه ستادی ادامه داد: این قرارگاه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان با هدف افزایش عدالت آموزشی راه‌اندازی شده است.

عضو کابینه دولت مردمی گسترش عدالت آموزشی را مهمترین بخش از توسعه عدالت اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با افزایش همکاری دو مجموعه ارزشی و انقلابی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به این امر مهم دست یابیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر