پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۶۵۸
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه گفت: سرانه فضای سبز این شهر در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده به ازای هر نفر به ۱۳.۵ مترمربع رسیده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، منوچهر عابدی افزود: سرانه استاندارد فضای سبز به ازای هر نفر حدود ۱۲ تا ۲۴ مترمربع  است و سرانه شهر گناوه در سال گذشته ۱۰.۷۰ مترمربع بود.

وی اظهارداشت: در سال جاری کاشت نهال‌های سازگار با آب و هوایی منطقه و گل های فصلی در بیشتر  پیاده روها، بلوارها، معابر و کوچه‌ها در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و اجرا شد که این اقدام به منظور ارتقای کیفیت زندگی و شادابی شهروندان صورت گرفته است.

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه اظهارکرد: برای افزایش و توسعه فضای سبز شهر، احداث پارک‌های محله‌ای در برنامه کاری قرار گرفته و هم اینک در چندین نقطه شهر در دست اجرا است.

وی افزود: جمع آوری و جایگزینی گونه‌های درختی که به تاسیسات شهری و پیاده روها آسیب وارد کند  به مرور انجام  و در نقاطی نظیر سایت پسماند و پارک های ساحلی از آنها استفاده خواهد شد.

عابدی گفت: باتوجه به نزدیک شدن ایام نوروز، این مدیریت در حال رنگ آمیزی و نقاشی های دیواری، احداث دیوار سبز و  نورپردازی در برخی نقاط شهر است.

وی بیان کرد: نهالستان شهرداری در سال جاری با کاشت نهال های مختلف، نزدیک به ۶ هزار اصله مثمر و غیرمثمر در بین مردم توزیع کرده است.

مدیر پارک ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه  یادآورشد: قبل از راه‌اندازی نهالستان، نهال و گل‌های فصلی از دیگر نقاط کشور خریداری می‌شد که هزینه مضاعفی بر شهرداری تحمیل می‌ کرد.

وی افزود:  نهالستان فضای سبز شهرداری ظرفیت تولید  ۱۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی را درطول سال دارد که در سطح معابر و خیابان و بلوارهای شهر نصب و کاشته می‌شود.

وی گفت: در هفته درختکاری  نیز کاشت نهال در برنامه این مدیریت قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر