شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۲۶
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و شناسایی و معرفی ۴۷۱ شهید دانش آموز و ۱۱۱ شهید فرهنگی در سراسر استان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمود حق‌دوست در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و نظام آموزش و پرورش، نیازمند بازنگری و تحول اساسی تا بتوانند بار سنگین رسالت خود در تربیت میلیون‌ها کودک، نوجوان و جوان مطابق با اهداف بلند آرمان‌های انقلاب اسلامی، تعلیمات دین اسلام و سیره عملی اهل بیت علیه‌السلام انجام دهد.

وی با بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی ادامه داد: تشکیل شجره‌ی طیبه نهاد مقدس امور تربیتی به دست معماران بزرگ تعلیم و تربیت یعنی شهید باهنر و شهید رجایی با اهدافی، چون شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانش آموزان خیرخواه، امیدوار، بلندهمت، دارای نگرش مثبت، ارائه نظرات، خلاقیت، پرسشگر، اهل فکر و نوآوری و دارای جرئت و شهامت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: باید تربیت متوازن و همه جانبه در دستور کار نهادهای رسمی و غیررسمی مرتبط با نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.  

حق‌دوست گفت: استفاده حداکثری از قابلیت‌های درون و برون سازمانی و گرایش نخبگان آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه و ضریب نقش آفرینی هر یک از آن‌ها در فعالیت‌های تربیتی مورد توجه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر در ۱۰ شاخص، مقام‌های برتر و نهایت سوم کشوری را کسب کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر در سطح کشور اشاره کرد: اجرای طرح ابتکاری دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سطح کشور برای اولین بار بر مبنای سند تحول بنیادین، کلیدواژه تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را مطرح کرده و بعد از سیر مراحل قانونی در متوسطه دوم به عنوان آزمایشی در سال اول، ۱۱۱۱ دانش‌آموز پسر و ۱۹۳۲ دانش‌آموز دختر و به صورت جمعی ۳۰۴۳ دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده و نهایت ۲۵ دانش‌آموز برتر تراز انقلاب اسلامی انتخاب شده‌اند.

حق‌دوست در خصوص دیگر دستاوردهای معاونت امور پرورشی و فرهنگی در سطح کشور ادامه داد: کسب مقام اول مشاوران، کسب مقام اول فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی، کسب مقام سوم اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، کسب مقام شایسته تقدیر در جشنواره الگوهای برتر تدریس در درس تفکر و سبک زندگی، کسب مقام دوم کشور در جشنواره تفکر و مقام سوم کشوری برای سه سال متوالی در گروه تفکر و سبک زندگی از دستاوردهای این معاونت بوده است.

وی یادآور شد: در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، ۵۱ مقام کشوری و یکی از استان‌های پیشرو در کسب مقام در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری شده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: کسب ۸ مقام کشوری در بخش جشنواره فرهنگیان و معلمان هنرمند و کسب ۵ مقام کشوری در بخش فرهنگیان و معلمان مولف کشوری از دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر بوده است.

حق‌دوست تصریح کرد: در طرح لایه‌های روشن، ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و شناسایی و معرفی ۴۷۱ شهید دانش آموز و ۱۱۱ شهید فرهنگی در سراسر استان برگزار شد و در این خصوص، حائز ۱۰ رتبه کشوری شدیم.

وی افزود: ۳ رتبه کشوری در اولین جشنواره علوی و ۵ رتبه کشوری در اولین جشنواره تجارب اردویی از دیگر دستاوردهای این معاونت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا ۱۷ پایگاه تخصصی قرآن، عترت و نماز در سطح استان تشکیل شد و ۱۰ هزار محتوا از طریق شبکه شاد منتشر شد.

 حق دوست بیان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های ما توجه به شناسایی استعدادهای قرآنی بود که در فاصله ۲ ماه از سال تحصیلی، هزار استعداد قرآنی شناسایی و تحت آموزش قاریان بین‌المللی در برنامه‌های نیمه حضوری و از طریق شبکه شاد، در راستای اهداف پایتخت قرآنی کشور که استان بوشهر است، قرار گرفت.

این مقام مسئول اشاره کرد: دبیرخانه تولید محتوای فضای مجازی با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر، دبیرخانه مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، دبیرخانه گروه کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، دبیرخانه برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، دبیرخانه روسای قطب یاریگران زندگی، دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر از دبیرخانه‌های کشوری معاونت پرورشی و فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آمورش و پرورش استان بوشهر گفت: در دبیرخانه تولید محتوای فضای مجازی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان نخستین برگزار کننده این بخش ورود کرده و با ارسال ۱۵۰ اثر، ۱۳۳ محتوای فضای مجازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در حوزه دانش‌آموزی، اولیا و فرهنگیان در شبکه شاد بارگذاری و اختتامیه آن در مهرماه برگزار شد.

حق دوست ضمن یادآوری همکاری همه نهادها برای تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نمونه عملی دستاوردهای حوزه فرهنگی و پرورشی، تربیت نسل امروزی، چون شهید علی لندی برای تحقق مسئولیت خود می‌باشد و اهداف ما در صورتی محقق می‌شود که اولویت تمام برنامه ریزان و دست اندرکاران عالی‌رتبه امر خطیر تربیت تعیین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر