شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۳۸
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: رئیس‌جمهوری اوکراین، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت ریاست جمهوری آن کشور، اعلام کرد کشورش در حال ایجاد یک یگان بین‌المللی از نیروهای خارجی داوطلب برای کمک در جنگ علیه روسیه است.
به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از رویترز، در این بیانیه ضمن دعوت از همه شهروندان خارجی در سراسر جهان برای جنگیدن علیه روسیه دوشادوش اوکراینی‌ها، آمده است که تشکیل این یگان، گواه عمده‌ای برای حمایت‌ها از این کشور خواهد بود.

طبق مقررات مربوط به خدمت سربازی در نیروهای مسلح اوکراین که در سال ۲۰۱۶ تصویب شده است، اتباع خارجی حق دارند به‌ صورت داوطلبانه برای خدمت نظامی به نیروهای دفاع از سرزمین اوکراین در ارتش بپیوندند.

براساس این بیانیه، یک زیرمجموعه جداگانه از خارجی‌ها با عنوان «لژیون بین‌المللی» برای دفاع از سرزمین اوکراین در حال تشکیل است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: کی‌یف شکایتی علیه روسیه به دادگاه بین المللی در لاهه تسلیم کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در توییتر نوشت: روسیه باید برای دستکاری مفهوم نسل‌کشی برای توجیه تجاوز پاسخگو باشد.

وی در ادامه آورده است: ما خواستار تصمیم فوری هستیم که به روسیه دستور داده شود تا فعالیت‌های نظامی خود را هم اکنون متوقف کند و انتظار داریم هفته آینده محاکمه‌ها آغاز شود.

زلنسکی گفته است اقدامات روسیه، بمباران مهدکودک ها، مناطق مسکونی و مناطق زیرساختی غیرنظامی، دارای نشانه های "نسل‌کشی" است.

از سوی دیگر روزنامه سوئیسی Tages-Anzeiger  گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی از ایگناسیو کاسیس، رئیس جمهور سوئیس خواست تا کنفرانس صلحی را در مورد بحران اوکراین در ژنو ترتیب دهد.

به نوشته این روزنامه، زلنسکی روز شنبه در تماس تلفنی با کاسیس درخواست خود را اعلام کرده و آتش بس می تواند هدف اصلی آن باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر