جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۸۷۹
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد که باید ۸۵ میلیارد تومان آن را تا پایان سال پرداخت کند اما تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، علی درویشی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور در ۱۶ مهر ماه امسال به استان بوشهر اظهار کرد: این سفر ۹۳ مصوبه داشت که برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۹۵۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی ادامه داد: در این سفر همچنین ۳۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی به استان بوشهر برای اجرای طرح‌های مختلف مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تصریح کرد: ۸۵۱ میلیارد تومان در چهار مرحله از تعهدات سفر رئیس جمهور به این استان تخصیص و واریز شده است تا آنها در مدت زمان کوتاهی استان بوشهر را به یک کارگاه فعال عمرانی تبدیل کنند.

درویشی در خصوص مصوبات حوزه نخیلات و خرما بیان کرد: در قالب پنج پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان به استان بوشهر ابلاغ شده است که ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های حوزه نخیلات در دشتستان، ۷۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نخیلات سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره و ۲۰ میلیارد تومان به جایگزینی و اصلاح نخیلات تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تخصیص ۶۳ میلیارد تومان برای حوزه شیلات عنوان کرد: ۳۴ میلیاردتومان برای سایت‌های پرورش میگو، ۲۱ میلیاردتومان اسکله خورخان، اسکله لاور و نخل تقی هشت میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه راه و بزرگراه ۶۴ میلیارد تومان به پروژه کریدور بزرگراهی جنوب اختصاص یافته است، تاکید کرد: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای حوزه راه‌داری و رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یافته است.

درویشی خاطر نشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان برای آموزش عالی، ۸۸ میلیارد تومان برای آموزش عمومی اختصاص داده شد که ۷۵ میلیارد آن برای تکمیل و تجهیز مدارس و ۱۴ میلیارد آن برای استخرهای دانش آموزی بوشهر، کنگان و گناوه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۲ میلیارد تومان نیز به بخش فرهنگی و ورزشی استان بوشهر اختصاص یافته است، افزود: ۲۵ میلیارد تومان به اداره کل فرهنگ و ارشاد برای مجتمع عسلویه، ۲۵ میلیاردتومان به اداره کل ورزش و جوانان برای اجرای چهار پروژه و ۱۶ میلیاردتومان به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعلق گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه بهداشت و درمان را ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۳۰میلیارد تومان به بیمارستان بیماری‌های خاص، ۴۱میلیاردتومان به بیمارستان جایگزین بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س)، ۲۰میلیارد برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های خورموج و اهرم، ۹ میلیارد تومان به دانشکده پزشکی و ۲۰ میلیاردتومان برای ۱۷ پروژه نیمه تمام در سطح استان تعلق گرفته که عمده نیاز آنها را برطرف می‌کند.

درویشی با اشاره به تخصیص ۱۶۱ میلیارد تومان به حوزه آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در حوزه فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ میلیارد تومان و بهبود و اصلاح آبرسانی به روستاهای دشتی و تنگستان ۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل سدهای استان بوشهر بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای سد خائیز، ۴۵ میلیارد تومان برای سد دالکی و ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه کلل دالکی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار کرد:۶۶۱ سهمیه استخدامی در نهمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی به استان بوشهر اختصاص پیدا کرده است که این سهمیه‌ها در ۵ آزمون فراگیر جذب دستگاه‌های اجرایی استان می‌شوند.

درویشی ادامه داد: از مجموع سهمیه‌های استخدامی استان بوشهر ۲۷۶ خانم، ۲۸۹ نفر آقایان، ۹۶ نفر مشترک و ۲۹ نفر نیز از بین جمعیت معلولین خواهد بود.

وی با بیان اینکه خش عمده ای از این سهمیه‌های استان بوشهر مربوط به آموزش‌وپرورش با جذب ۵۴۵ نفر است، گفت: ۱۴ دستگاه اجرایی این استان سهمیه استخدامی دارند.

نظرات بینندگان
فرامرز نادرخاني
|
-
|
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
سلام  بنظر من مسعله را بايد مستقيم با خود شخص رياست جمهوري جناب اقاي دكتر رييسي حل كرد چون ايشان دستور اكيد به وزير نفت دادند كه شركت هاي فعال و درامد ساز منطقه  در عسلويه به وظيفه اجتماعي يعني اختصاص بودجه براي اجراي ٩٣ پروژه اي كه تعريف شده است عمل كنند و با پيگيري از راههاي مختلف مثلا جضوري و مكاتبه با دفتر ايشان از طريق اقاي اسماعيلي. و حناب اقاي دكتر مخبر معاون اول مسعوليت پذير و فعال ايشان به اميد خدا بودجه اختصاص يابد و در استان بوشهر مردم در رفاه بيشتر باشند 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر