شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مناظره مخالفان موسیقی و اجرای کنسرت با حضور رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دوشنبه شب در...
کد خبر: ۱۰۸۲۷
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: مناظره مخالفان موسیقی و اجرای کنسرت با حضور رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دو شنبه شب در بوشهر برگزار شد.

\n\n

فکوری: ما با موسیقی مساله نداریم

\n\n

به گزارش فکرشهر، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در این جلسه گفت: دغدغه ای که در زمینه اجرای کنسرت ها وجود دارد تنها دغدغه دین بوده و ما نیز با موسیقی آشنایی داریم.

\n\n

حجت الاسلام محمدرضا فکوری اظهار کرد: اوج مخالفت ها مربوط به اجرای کنسرت شبانه در آیین های مناسبت هفته بوشهر در اسفند پارسال است .

\n\n

وی اظهار کرد: ما با موسیقی مساله نداریم برخی از فعالان عرصه موسیقی از دوستان ما هستند اما با شیوه اجرا و بی محتوا بودن برخی از کنسرت ها موافق نیستیم.

\n\n

فکوری اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر باید همه جوانب را برای صدورمجوزدر نظرگرفته و هر کار سبکی به معرض دید قرار نگیرد.

\n\n

وی افزود: کنسرت های موسیقی باید در فضاهای سالم اجرا شده تا خانواده ها نیز با امنیت و خیال راحت حضور پیدا کنند.

\n\n

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهرگفت: انتظار می رود مسوولان با حساسیت بیشتری نسبت به صدور مجوزها اقدام کنند.

\n\n

ارجمند: همه ما در کنار هم به دنبال حفظ شان کشوریم

\n\n

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت : کنسرت های موسیقی باید در چهارچوب قوانین و با حفظ احترام و منزلت مردم و در یک محیط امن برای خانواده ها اجرا شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پیروز ارجمند در پاسخ منتقدان افزود : دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب قانونی را تدوین کرده است که در آن همه قوانین و چهار چوب اجرا و مجوزهای کنسرت آورده شده و اگر بر خلاف قوانین ذکر شده باشد با افراد برخورد خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: همه ما در کنار هم به دنبال حفظ شان کشور بوده و در هر سمتی که مشغولیم به دنبال ارایه خدمت درخشان و مطلوب به کشور هستیم.

\n\n

در فضای رسانه ای جامعه تقوای رسانه ای وجود ندارد/ برخی سایت ها باجگیری می کنند

\n\n

ارجمند اظهار کرد: در حال حاضر در فضای رسانه ای جامعه تقوای رسانه ای وجود ندارد و به غیر از سایت های رسمی کشور نباید به مطالب دیگر سایت ها اعتماد کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: برخی از سایت ها ی خبری که افراد معترض به مباحث موسیقی به آنها استناد می کنند باجگیری کرده و در ازای خروجی اخبار مطالبه پول می کنند.

\n\n

کسی که در پایان مطالب خود از جمله ملت حزب الله استفاده می کرد، دارای مشکلات عدیده ای بود

\n\n

ارجمند افزود: سایت های ذکر شده در پایان مطالب خود از جمله ملت حزب الله استفاده می کنند وقتی یکی از این سایت ها بررسی شد فرد مورد نظر خود دارای مشکلات عدیده ای بود.

\n\n

وی گفت: به خانم ها مجوز تک خوانی در حضور آقایان نمی دهیم و فقط می توانند برای بانوان اجرا داشته باشند .

\n\n

ارجمند افزود: هر تولید کننده اثری برای گرفتن مجوز در ابتدا باید شعر های مورد نظر خود را به واحد شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه دهد و شعرها نیز توسط 15 شاعر که همگی شاعران ارزشی انقلاب هستند بررسی می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: هر اثر ممکن است مجوز تولید داشته باشد ولی مجوز اجرای کنسرت نگیرد .

\n\n

اجرای کنسرت چندین متولی دارد

\n\n

ارجمند افزود: دستگاه های مرتبط با هر اجرا ی کنسرت فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و چندین دستگاه اجرایی برای دادن مجوز مشارکت دارند .

\n\n

وی گفت: هم اینک موسیقی آیینی که جزیی از فرهنگ و آداب و رسوم کشور است در حال از بین رفتن است به جای مشارکت در حفظ آنها نباید به مسائل حاشیه ای بپردازیم.

\n\n

ارجمند اظهار کرد: ما نیز معتقدیم که یک اثر با حفظ همه مسایل علمی و شرع باید داری ارزش برای شنیدن باشد و هر کاری قابلیت شنیدن ندارد .

\n\n

وی اضافه کرد: هر فردی در زمینه موسیقی هنجار شکنی کرد باید با وی از راه درست برخورد قانونی شود تا اصلاح شود.

\n\n

ارجمند افزود: ما جهادگرانه از هر گونه هنجار شکنی جلوگیری خواهیم کرد و در این زمینه ازکمک سایر دستگاه های اجرایی نیز استقبال می کنیم.

\n\n

ماحوزی: در جشن ها ی خانوادگی  نمی توانیم ورود کنیم

\n\n

به نوشته ی ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: هر گونه اجرای موسیقی در این استان حتی دستگاه های اجرایی برای مناسبت های خاص برای خانواده های پرسنل خود باید با دردست داشتن مجوز ارشاد بوده و در غیراین صورت اقدام قانونی صورت خواهد گرفت .

\n\n

حمیده ماحوزی افزود: وقتی پای نظام جمهوری اسلامی و اسلام در میان است همه باید با دقت عمل کنیم تا خلاف آنچه باید صورت نگیرد.

\n\n

وی اضافه کرد: در برخی جشن ها ی خانوادگی امکان حضور ارشاد وجود ندارد و نمی توانیم ورود کنیم .

\n\n

اجرای کنسرت برای پیشگیری از اقدامات زیرزمینی جوانان است

\n\n

این مقام مسوول یادآورشد: صدور مجوز اجرای کنسرت با هدف کم کردن آسیب های اجتماعی و پیشگیری از تجمع جوانان در اماکن زیر زمینی برای اجراست .

\n\n

ماحوزی ادامه داد: در اجرای هر کنسرت یک سری وظایف بر عهده ارشاد است که تلاش می کند به نحو مطلوب شرایط را فراهم کند .

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر