جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۶۸
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۹

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر گفت: سه هزار تن انواع آبزیان از بندر دیر به کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا صادر شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسماعیل محمودی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اظهار داشت: این طرح به صورت ویژه با استفاده از دو اکیپ ثابت و سیار از ۱۴ اسفند ماه امسال آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان سال آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر افزود: در حال حاضر علاوه بر پنج شرکت فرآوری آبزیان، ۱۱۰ مرکز عرضه مواد پروتئینی در شهرستان دیر وجود دارد که ۸۰ درصد آن در شهر دیر است که شبکه دامپزشکی بر همه آنان نظارت دارد.

وی عنوان کرد: در سال جاری نزدیک به سه هزار تن انواع آبزیان شامل میگوی تازه و پرورشی و ماهی از مبدا دیر به کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا مانند قطر، امارات، چین، سریلانکا، تایلند صادر شده است.

محمودی گفت: امسال طی هشت هزار و ۲۲۵ بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگه داری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان دیر ۲۰ پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده و هزار و ۱۴۴ کیلوگرم فرآورده معدوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه همه خدمات این شبکه رایگان است، یادآور شد: در حال حاضر کشتارگاه و داروخانه دامپزشکی در شهرستان وجود ندارد که در صورت ورود بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری با آنها هستیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر تاکید کرد: مردم مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر دارای پروانه بهداشتی تهیه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر