دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۸۰
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهرگفت: مجوز ۸ مرکز قرآنی در استان بوشهر برای برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم صادر شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، جواد احمدی‌منفرد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی مربیان قرآنی جلسات خانگی گفت: این کارگاه آموزشی ۱۷ اسفند سال جاری با هدف ارتقا توانمندی‌های قرآنی مربیان و توجیه «طرح نورالثقلین» با حضور ۶۰ مربی قرآنی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر درباره طرح نورالثقلین گفت: جلسات خانگی قرآن کریم یکی از برنامه‌های تازه سازمان تبلیغات اسلامی است که در چند گام با هدف رونق‌بخشی و افزایش کیفیت معنوی این جلسات برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: گام اول طرح نورالثقلین، آموزش مدرسان جلسات خانگی قرآن کریم است و در گام دوم باید مراکز قرآنی ثبت شوند که در استان بوشهر ۸ مرکز قرآنی مجوز برگزاری این جلسات را گرفتند.

احمدی‌منفرد افزود: در گام سوم نیز مربیان قرآنی جلسات خانگی باید آموزش‌های مرتبط را می‌دیدند که کارگاه امروز در همین راستا برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: جلسه خانگی قرآن با موضوع مربی قرآن و با بهره‌مندی از آموزش و مهارت‌های مختلف قرآنی از جمله قرائت و روخوانی، صوت و لحن و تجوید، حفظ، ترجمه، مفاهیم و تفسیر و بیان معارف قرآنی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برگزار می‌شود.

وی گفت: کارگاه آموزشی امروز با تدریس عبدالله محبوبی، مدرس رشته تجوید قرآن کریم و مبانی قرآنی، محمد حفظ الله، مدرس برتر در رشته مفاهیم و حفظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام حامد بردستانی، مدرس رشته آشنایی با مبانی تفسیر علوم قرآنی و مریم سعیدی، مدرس مباحث تربیتی قرآن کریم، مبانی اصولی و کلی قرآن کریم را به مربیان منتقل کردند.

وی افزود: رویکردهای اصلی نورالثقلین، تربیت بر محور محتوا و مفاهیم قرآنی است که در آن خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین بستر تربیتی در نظر گرفته شده، لذا از مهمترین شعارهای نورالثقلین می‌توان به (قرآن کتاب زندگی، اهل بیت الگوی زندگی) اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر