شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۹۸
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای رسانه کشور بر رعایت شیوه اخلاقی و فراموش نکردن برخی از اصول تاکید کرد و گفت: اگر این اصل رعایت نشود این کار تاثیرگذار نخواهد بود و ممکن است دچار آسیب شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیر خوراکیان چهارشنبه در نشست هم اندیشی بررسی نقش رسانه در جهاد تبیین در بوشهر اظهار داشت: جهاد تبیین باید به صورتی تاثیرگذار انجام شود که برای این کار به منطق قوی، سخن متین و عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفی نیاز است.

وی اضافه با یادآوری اینکه جهاد تبیین نیازمند تشکیل جبهه است چون در برابر ما جبهه دشمن وجود دارد، افزود: دشمن در یک جبهه وسیع و با امکانات گسترده برعلیه ما حرکت رسانه ای ایجاد کرده به همین دلیل در این شرایط تشکیل جبهه برای مقابله با دشمن ضروری است.

معاون مرکز ملی فضای رسانه کشور با تاکید براینکه همه افراد در جهاد تبیین مسئولیتی برعهده دارند، یادآورشد: در جهاد تبیین رعایت شیوه اخلاقی و فراموش نکردن برخی از اصول ضروری است چرا که اگر این اصل رعایت نشود کار تاثیرگذار نخواهد بود و ممکن است دچار آسیب شود.

وی اضافه کرد: در جهاد تبیین به تجهیزات نیاز است و اگر تجهیزات لازم در این مسیر وجود نداشته باشد کار با مشکل روبرو می‌شود.

خوراکیان با بیان اینکه امروز فضا باز است و باید از این میدان باز استفاده کرد، گفت: فضای مجازی از جمله این ظرفیت‌ها است که با وجود برخی مشکلات و ضعف‌هایی می‌توان از آن برای جهاد تبیین استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز عرصه اصلی جهاد تبیین است، تاکید کرد: گاهی اوقات به جای اینکه حواسمان به دشمن باشد بیش از حد گرفتار مسائل داخلی شده و از دشمن غافل می شویم این درحالی است که باید با هوشمندی و بصیرت مراقب دشمن بود.

معاون مرکز ملی فضای رسانه کشور باتاکید بر تبیین در مقابل شبهات، گفت: پیش بینی حرکت دشمن، انجام عملیات پیشگیرانه و پی گیری موضوعات به صورت پروژه ای و پرونده ای از جمله اموری است که باید به آن پرداخته شود.

خوراکیان افزود: منظور از جهاد تبیین توجیه گری بی مبنا نیست، بلکه نیاز به بحث دارد.

وی  افزود: جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان یک نیاز و بر اساس یک بررسی کامل و میدانی مطرح شده است و این حرکت را نباید بعنوان کار جاری قلمداد کرد.

معاون مرکز ملی فضای رسانه کشور ادامه داد: مبانی و معارف دینی، بررسی موضوعات انقلاب اسلامی، شناخت وضعیت، موقعیت و واقعیت از جمله موضوعات جهاد تبیین است.

خوراکیان مراحل و فرایند اجرایی جهاد تبیین را رصد، جمع آوی و دسته بندی، پشتیبانی و تحلیل داده ها، پیش تولید، تولید سناریو، ایده پردازی، قابل دفاع بودن محتوا، آلوده نبودن تولید و تولید متناسب با محل عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر