جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۷۸۳
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰

 فکرشهر: رئیس آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر گفت: از مسئولان ارشد استان و بویژه نمایندگان انتظار می‌رود ساز و کاری فراهم کنند تا برخی از دستگاه‌های بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به جای استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های خارج از استان، از آزمایشگاه‌های موجود در بوشهر استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر، سید حسین رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چنانچه ظرفیت‌های درون استانی به نحو مطلوبی استفاده شود بخش خصوصی استان بوشهر آماده انجام سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه آزمایشگاه‎های همکار استاندارد دارد.

وی بیان کرد: اکنون ۷۰۰ نفر نیروی متخصص بومی در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر فعالیت دارند که ثبات اشتغال آنها ارتباط زیادی به استفاده از ظرفیت‌های درون استان دارد.

رضوی یادآور شد: تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در ۴۷ آزمایشگاه همکاری استاندارد استان بوشهر سرمایه گذاری شده که این مهم استان را به قطبی آزمایشگاهی در کشور تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر که مقطعی در عمده خدمات آزمایشگاهی وابسته به سایر استان‌ها وابستگی داشت اکنون عمده استان‌ها و حتی پایتخت را در حوزه واردات و تولیدات را به خود وابسته کرده است.

رضوی افزود: آزمایشگاه همکار استاندارد استان بوشهر در بخش‌های مختلف غذایی، دارویی، واردات و صادرات خدمات خود را ارائه می‌کند.

وی یادآورشد: آزمایشگاه‌های استان بوشهر اکنون در رشته‌های تخصصی چون آزمایش کولر، لاستیک، لوازم خانگی، کلاه ایمنی، ابزارآلات، لوازم یدکی خودرو و تعیین ماهیت آزمایشگاه‌ها الیاف و پارچه ارائه خدمت دارند.

رضوی تاکید کرد: در راستای راه‌اندازی منطقه آزاد بوشهر یکی از زیرساخت‌های مجهز و آماده به کار ظرفیت آزمایشگاهی  است که در زمینه مشاوره، بازرسی، کالیبراسیون و آزمون جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی و واردات کالا آماده ارائه خدمات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر