پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر اعلام کرد:
کد خبر: ۱۰۸۸۴۱
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

فکرشهر:  فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: بیشتر توقیف و ضبط خودروهای شوتی در این استان به دلیل سرعت بالا و به‌طور معمول بالای ۱۵۰ کیلومتر بوده است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ حیدر سوسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسب رتبه اول مشترک پلیس فتای استان بوشهر به همراه آذربایجان شرقی در سطح سراسر کشور و در حوزه تولید اخبار، اطلاع رسانی و آموزش در سال ۱۴۰۰ جزو افتخارات پلیس فتا در استان بوشهر است.

وی در خصوص کالاهای همراه ملوان خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات استاندار بوشهر ورود ۹۷ قلم از کالاهایی که با کمبود و یا نداشتن مشابهت در کشور روبه‌رو بوده‌اند از طریق گمرک و مبادی قانونی آزاد است با تاکید بر اینکه این کالاها باید در خود استان به مصرف برسند. 

سوسنی با اشاره به مشکلات خودروهای شوتی، تشریح کرد: خودروهای شوتی یا تغییر وضعیت داده یا پلاک مخدوش و فاقد پلاک بوده و یا از کسانی است که متعرضان به قانون بوده و یا فاقد کالاهای ملوانی و دارای کالاهای غیر مجاز هستند که با دستور قضایی به صورت تجمیعی توقیف می‌شوند. بیشتر توقیف و ضبط خودروهای شوتی به دلیل سرعت بالا و به‌طور معمول بالای ۱۵۰ کیلومتر بوده است.

وی یادآور شد که در سال ۱۳۹۹، تعداد ۳۰ نفر بر اثر تصادفات خودروهای شوتی در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی انواع جرایم سایبری در استان بوشهر گفت: در این خصوص، با افزایش ۵ درصدی کشف، ۹۸ درصد جرایم سایبری امسال در استان بوشهر کشف شده  است که این آماری قابل قبول و خوب در سطح نیروی انتظامی است.

فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر افزود: ضمن اجرای ۹۷۳ مرحله طرح پاکسازی در نقاط آلوده، طرح برخورد با قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و خرده فروشان در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان انجام و منجربه دستگیری ۲۹۷۱ نفر عوامل و عناصر تهیه و توزیع کننده مواد مخدر شد.

سوسنی افزود: یکی از جرائم خشن استان بوشهر، وقوع قتل است که امسال ۱۰ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم و فقط دو مورد از قتل‌ها با وجود شناسایی قاتل تاکنون دستگیر نشده است.

وی درخصوص سرقت‌های مسلحانه عنوان کرد: با پیشگیری‌، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته با افتخار به کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های مسلحانه دست یافتیم.

فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری نیروی انتظامی موفق به شناسایی و دستگیر ۱۹۴ نفر خریدار اموال مسروقه در سطح استان و برگشت اموال به صاحبان آن شده است.

سوسنی درخصوص آمار کشف مواد مخدر تاکید کرد: استان بوشهر یک استان ترانزیت است که با همکاری ایستگاه‌های بازرسی و با اشراف اطلاعاتی بالا، ۸ تن از انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شد.

وی با اشاره به کشف ۹۲ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سطح استان، بوشهر را جزو استان‌های برتر در زمینه شناسایی و کشف این سرقت‌ها در سال ۱۴۰۰ معرفی کرد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: امسال حدود ۶۵۶ هزار لیتر سوخت‌های غیر مجاز که بخشی از کالاهای قاچاق محسوب می‌شود، کشف شد که ۷۷ درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش کشف بوده است.

سوسنی با افزایش ۲۲ درصدی تصادفات در استان بوشهر عنوان کرد: افزایش تصادفات با توجه به برداشتن محدودیت‌های کرونایی در سال جاری منجر به افزایش تصادفات بوده است که با این وجود ولی ۲ درصد کاهش متوفی را در سال جاری شاهد بوده‌ایم‌.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته در سطح شهرستانی و استانی، هیچ‌گونه سرقت طلافروشی در سال جاری در سطح استان صورت نگرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ هیچگونه سرقت از بانک‌ها، سرقت‌های تحت پوشش و گروگانگیری، مسائل سیاسی و امنیتی در استان بوشهر مشاهده نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر