جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بررسی منابع طبیعی دشتستان؛
فکرشهر: با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر و فرماندار دشتستان طرح های منابع طبیعی در شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت .
کد خبر: ۱۰۹۱۲
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر  و فرماندار دشتستان طرح های منابع طبیعی در شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت .

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید محمدحسن باستی در این بازدید گفت: حفظ و توسعه منابع طبیعی در سطح استان بوشهر به لحاظ فقر پوشش گیاهی در این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و در دستور کار قرار دارد.

\n\n

وی بیان داشت: سال گذشته خوشبختانه اقدامات جدی در خصوص توسعه و کشت نهال و جنگل کاری در استان بوشهر صورت گرفت.

\n\n

مهندس باستی افزود: در سال گذشته حدود دو هزارو 200 هکتار از اراضی ملی مستعد استان بوشهر با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نهال کاری شد.

\n\n

وی بیان کرد: برای اجرای نهالکاری در سطح دو هزارو 200 هکتار اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شد.

\n\n

معاون استاندار بوشهر کشت نهال در اراضی ملی مستعد گندم ریز دشتستان را یکی از اقدامات خوب و شایسته منابع طبیعی و آبخیزداری دانست.

\n\n

وی اضافه کرد: عمده کشت نهال در شهرستان دشتستان و بقیه نیز در بوشهر صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

\n\n

\n\n

باستی گفت: در سال جاری نیز سه هزارو 500هکتار از اراضی جنگلی و نهال کاری شده استان بوشهر در دست نگهداری، حفاظت و مراقبت و آبیاری قرار گرفته است و اعتبارات خوبی نیز به این فصل اختصاص خواهیم داد.

\n\n

وی افزود: اگر بخواهیم منابع طبیعی مان را حفظ کنیم اولین قدم این است که به سمت توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز حرکت کنیم تا محیطی خوب و با طراوت را برای مردم بوجود آوریم.

\n\n

فرماندار دشتستان نیز گفت: یکی از اراضی مستعد ملی که در سطح دشتستان در سال گذشته نهال کاری شد اراضی مستعد و طبیعی گندم ریز بود.

\n\n

دکتر ارسلان زارع اظهار داشت: در این راستا 288 هکتار از این اراضی زیر پوشش 29 هزار نهال قرار گرفت که توسعه آن در سالجاری نیز در برنامه است.

\n\n

در این بازدید وضعیت پیشرفت و رشد انواع نهالهای کاشت شده در منطقه مستعد و ملی گندم ریز دشتستان مورد بازدید قرار گرفت.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر