پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۷۸
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر گفت: با هماهنگی معاونت امور دام جهاد کشاورزی استان و ورود این اتحادیه برای تنظیم بازار، هم استانی ها نگران مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان نداشته باشند زیرا به اندازه موجود است.

به گزارش فکرشهر، وهیب حاجی دشتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود:  نرخ مصوب مرغ  ۳۱۰ هزار ریال تعیین شده است که این قیمت ضمن اینکه مرغدار را متضرر نخواهد کرد،  بالاتر از آن نباید دست مصرف کننده برسد.

وی اظهارداشت: قیمت مرغ مصوب شده باید توسط متولیان تنظیم بازار کنترل و نظارت شود زیرا  برخی مواقع، به فرض نرخ مرغ پایین تر از حدنصاب بود اما در بازار بالاتر از آن فروخته می‌شد.

حاجی دشتی افزود: در زمان حاضر ۲۱۸ مرغدار و ۲۰۰ واحد مرغداری در حال فعالیت هستند که علاوه بر تامین نیاز استان، مازاد برای تامین نیاز  استان همجوار ارسال می شود.

وی به مشکلات مرغداران اشاره کرد و گفت: نهاده های مانند دان مرغ به موقع برای تولیدکنندگان تامین نمی‌شود و به ناچار با نرخ بازار آزاد تامین می کنند که این روند هزینه مازاد بر آنها تحمیل می کند  و متضرر می شوند.

حاجی دشتی بیان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار است که نهاده ها به موقع تحویل مرغداران شود تا افزایش قیمت هزینه‌های تولید را در پی نداشته باشد.

رئیس هیات مدیره  اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: در حوزه تسهیلات با وجود افزایش هزینه های تولید کننده، احتیاج به سرمایه در گردش بیشتری دارند و همکاری بانک ها انتظار است.

وی گفت: امیدواریم استاندار جهادی استان و فرمانداران در این زمینه با بانک ها برای آسان کردن  پرداخت تسهیلات هماهنگی کنند تا تولید کنندگان بتوانند محصول با کیفیت تولید کنند.

حاجی دشتی بیان کرد: راه اندازی کارخانه تولید جوجه یک روزه در بخش ریگ شهرستان گناوه ، بار مشکلاتی را که مرغداران استان متحمل می‌شدند، برطرف کرده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: تا قبل از فعال شدن این کارخانه، جوجه های استان بوشهر از واحدهای تولیدی شمال کشور وارد می کردند که با مشکلات عدیده ای از جمله در  تابستان با گرمازدگی و زمستان سرمازدگی مواجه بودند.

شهرستان گناوه با دارابودن ۴۲ واحد مرغداری از شهرستان‌های فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر