دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۲۲۹
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی غرفه‌های عرضه صنایع دستیبا هدف دسترسی مسافران به تولیدات این بخش در این استان برپا شد.

به گزارش فکرشهر از ایزنا، لیلا رحیمی افزود: به منظور رونق و افزایش فروش صنایع دستی، ۱۶ غرفه عرضه صنایع دستی در نوار ساحلی بندر بوشهر و پنج غرفه در پایانه والفجر این شهرستان آغاز به کار کرد.

وی افزود: عمارت مبارکی، موزه مردم شناسی و اقامت‌گاه‌های گردشگری از دیگر مراکز عرضه هنر دست صنعتگران مرکز استان است.

رحیمی ادامه داد: ورودی شهرستان و قلعه محمدخان دشتی میزبان غرفه‌های عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان دشتی و کاروانسرای مشیر در برازجان و شهرهای آبپخش و سعدآباد محل عرضه این محصولات در شهرستان دشتستان است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: صنایع دستی در شهرستان‌های کنگان، دیلم، گناوه و دیر در نوار ساحلی عرضه شده است و تلاش می‌شود این غرفه‌ها در شهرستان عسلویه نیز برپا شود.
وی با بیان اینکه هدف ، به کارگیری ظرفیت همه سایت‌های گردشگری استان برای رونق فروش صنایع دستی در تعطیلات نوروز است، گفت: در این غرفه‌ها تنها صنایع دستی بومی استان بوشهر که شمار آن به ۱۰ هنر صنعت می‌رسد عرضه شده است.

رحیمی یادآور شد: همه عرضه کنندگان صنایع دستی در این غرفه‌ها صنعتگران دارای کارت حرفه‌ای هستند.

استاندار بوشهر هشتم اسفندماه پیش‌بینی کرد در ۴۰ روز منتهی به ۱۳ فروردین نزدیک به ۸ میلیون گردشگر به این استان  سفر کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر