شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۲۳۸
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱

فکرشهر:  رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: باورها و اعتقادات دینی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، رضا درویشی صبح یکشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی مبنایی، پایه‌ای و راهبردی است و اگر ما بتوانیم معلم خوب آماده و تربیت کنیم خروجی آنها دانش آموزان مستعدی خواهد بود که وارد دانشگاه‌ها خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بیان داشت: توجه به اجرای منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جمله اهداف اصلی ماست و تقویت باورها و اعتقادات دینی دانشجومعلمان از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلف میان مدت و بلند مدت در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اداری، زیرساختی و … برای پیشبرد و توسعه دانشگاه تدوین کرده‌ایم ولی مشکلات عدیده ای در زمینه‌های مختلف داریم.

درویشی اضافه کرد: برای داشتن دانشگاهی خوب با دارا بودن پژوهش، آموزش و … خوب باید زیرساخت‌های متناسب و خوب با آن را داشته باشیم تا به سمت هرچه بهتر شدن و کیفی شدن آموزش حرکت کنیم و در این راستا راهکارهایی برای بهبود شرایط دانشگاه وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در دو سفری که به تهران داشتیم بیش از سه میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه جذب کردیم و برای مثال یک قلم تجهیزات رفاهی دانشجویی به اعتبار بیش از یک میلیارد تومان برای دانشگاه گرفتیم که به زودی به بوشهر می‌رسد.

درویشی تصریح کرد: به عنوان یک استاد اگر دانشجومعلم ما از نظر مبانی فکری و اعتقادی اسلامی ضعیف باشد برای من دردآور و عذاب آور است؛ چرا که آنها به زودی تربیت نسل آینده را عهده دار خواهند شد.

بهبود وضعیت همه جانبه دانشگاه

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این نشست در محل دفتر امام جمعه بوشهر اظهار داشت: از مدتی که دکتر درویشی عهده دار مسئولیت دانشگاه شده‌اند داریم می‌بینیم که حضور پر رنگ و فعالی در همه عرصه‌ها دارند و پیگیری‌های بسیاری در راستای بهبود وضعیت همه جانبه دانشگاه در سطح استانی و ملی داشته‌اند.

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: ایشان از مدرسین انقلابی و مسئول بسیج اساتید و کانون شاهد و ایثارگران دانشگاه هستند.

حسینی بیان داشت: با توجه به تعداد دانشجومعلمان دانشگاه با چالش‌هایی به ویژه در زمینه هیأت علمی، زیرساخت‌ها و … مواجه است که نیازمند حمایت جدی برای مرتفع کردن آنهاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر