پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس ستاد نوآوری‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: رئیس ستاد نوآوری‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: رفع محرومیت و سرعت بخشی در این زمینه از موضوع های اصلی و مورد توجه دولت سیزدهم است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حامد ملک زاده در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در زمان حاضر کار محرومیت زدایی در کشور با همکاری نهادهای مختلف از جمله سپاه پاسداران، بسیج و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام و گام‌های مهمی در این خصوص برداشته شده و در دستور کار قرار دارد.

وی احیا جهاد سازندگی را یکی از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و اضافه کرد: تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی برای محرومیت‌زدایی یکی از برنامه‌های مهم دولت است که اواخر این ماه و در اواسط ماه مبارک رمضان این شورا تشکیل می‌شود.

ملک زاده با اشاره به اجرایی شدن سند پیشرفت منطقه‌ای افزود: در استان‌های مختلف کشور، مناطق محروم شناسایی و طرح‌های مهمی برای رفع محرومیت در آنها در دستور کار قرار گرفته در همین ارتباط بر اساس سند پیشرفت منطقه ای، طرح‌های محرومیت‌زدایی در منطقه بوشکان دشتستان اجرایی شده و  تا حدودی مورد تأیید سازمان‌های مجری این طرح‌ها قرار گرفته است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رفع محرومیت یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است و در همین ارتباط لازمه محرومیت زدایی در مناطق انجام طرحهای دانش بنیان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: هر چند تاکنون گام‌های مهمی برای برطرف کردن محرومیت انجام شده ولی سرعت بخشی در اجرا برنامه‌ها و اجرای آنها براساس طرحهای آمایشی ضروری است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برخوردار است که باید از این توانمندی‌ها استفاده شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن پیوست‌های اجتماعی صنایع و تأسیسات مناطق مختلف استان گفت: باید در رفع مشکلات بر اساس پیوست‌های اجتماعی دانش‌بنیان عمل شود.

وی توجه به اشتغال‌زایی، رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: بر اساس توانمندی‌های استان بوشهر اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله استان باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر جوان را ظرفیت فوق‌العاده‌ای در عرصه اجرایی شدن طرح‌های دانش‌بنیان معرفی کرد و گفت: اگر به ظرفیت جوانان با نظارت نیروهای خوش فکر و خلاق توجه شود مشکلات حال و آینده برطرف می‌شود.

وی  افزود: بررسی ظرفیت‌های مناطق بر اساس سند آمایش سرزمینی با حضور میدانی، زمینه برنامه‌ریزی در رفع مشکلات منطقه و آینده‌نگری در رشد و شکوفایی آن منطقه را فراهم می‌کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهمی دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها و بر اساس اجرا طرح‌های دانش‌بنیان باید زمینه به ثمر رسیدن برنامه‌ها فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر